عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت بازار خودرو گفت: شرایط کنونی بازار خودرو و افزایش قیمت انواع خودرو، نتیجه نبود نظارت لازم بوده و امری خلاف قانون است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، نادر قاضی‌پور افزود: افزایش لجام گسیخته قیمت خودرو، نه تنها بازار خودرو را به هم ریخته بلکه باعث به هم ریختگی وضعیت کلی بازار شده است.

وی با اشاره به لجام گسیختگی افزایش قیمت برخی خودرو‌ها، اظهار کرد: به عنوان نمونه هیچ توجیهی برای افزایش قیمت پراید ۶ میلیون تومانی به ۱۸ میلیون تومان وجود ندارد.

قاضی‌پور در توضیح دلایل شکل‌گیری وضعیت موجود بازار خودرو تصریح کرد: قیمت‌های جدید خودرو با فشار‌ها و لابی‌های شرکت‌های خودروساز و سیاست‌گذاری‌های نادرست دولت شکل گرفته است.

وی با تأکید بر اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی اضافه کرد: به جای افزایش قیمت خودرو، می‌بایست زمینه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی به منظور استفاده هر چه بیشتر شهروندان از وسایل نقلیه عمومی فراهم شود.

قاضی‌پور با بیان اینکه نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی کشور را دنبال می‌کنند، گفت: این طرح در کمیسیون صنایع و معادن مجلس به تصویب رسیده و پس از اعلام وصول در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس قرار دارد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: افت کیفیت خودروهای داخلی و افزایش بی‌رویه قیمت این خودرو‌ها طی چند ماه گذشته، محورهای اصلی این تحقیق و تفحص را تشکیل می‌دهند./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۸:۳۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
دمشون گرم، خدا کنه که صورت بگیره دیگه داشتن خودرو براي خیلی‌ها داره یک آرزو میشه. امیدواریم به نتیجه برسند که قیمت خودرو کاهش پیدا کنه
آخرین اخبار