سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از توزیع چهار هزار و 365 تن انواع برنج طی دو ماه اخیر در این استان عنوان کرد و گفت: با توزیع این میزان برنج در طول نزدیک به دو ماه اخیر تا حدودی از فضای روانی حاکم بر استان کاسته شده است.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
، پیمان اسراری ظهر سه شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان اظهار داشت: با توجه به مشکلات به وجود آمده و کاهش ورود برنج به استان کردستان در طول دو ماه اخیر بالغ بر چهار هزار و 365 تن انواع برنج در استان در بین اقشار مختلف مردم توزیع شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول یکی دو ماه اخیر مشکلات متعددی در روند توزیع برنج خارجی در استان کردستان به وجود آمد و در این میان نیز مردم با شرایط سختی برای تامین این کالای اساسی مواجه شدند ولی هم اکنون به دلیل مدیریت بهتر بازار و به کارگیری شیوه های مختلف توزیع تا حدودی این مشکلات برطرف شده و انتظار می رود که این روند مناسب برای مدیریت بهتر بر بازا به ویژه تامین و توزیع برنج ادامه داشته باشد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان بیان کرد: در کنار توزیع برنج شیوه های جدیدی نیز از جمله جلب همکاری خود ادارات و سازمان های دولتی، تعاونی های مصرف کارکنان دولت و کارگران بخش های خصوصی نیز در طول دو هفته اخیر در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه به نتایج بهتری در راستای کمک به تامین این کالای اساسی در استان کردستان دست پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه تنها در طول دو هفته اخیر بالغ بر 555 تن انواع برنج خارجی در بین ادارات و سازمان های دولتی استان کردستان برای تحویل به کارکنان دولت توزیع شده است، یادآور شد: در حال حاضر از میزان عطش مردم برای خرید برنج تا حدود زیادی کاسته شده است و در راستای تامین کامل این نیاز اساسی و مهم مردم برنامه ها و اقدامات بهتری نیز در دستور کار قرار گرفته است که این طرح ها و برنامه ها نیز تا پایان سال جاری اجرایی می شود.

اسراری در بخش دیگری از نشست خبری خود با حضور خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان به اجرای طرح های نظارت و بازرسی بر بازار این استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 100 هزار مورد بازرسی از واحدها صنفی در استان کردستان صورت گرفته است.

وی با اشاره به لزوم همکاری و تعامل بهتر مردم برای اعمال نظارت بهتر بر وضعیت بازار استان کردستان یادآور شد: در سال جاری در کنار بازرسی های صورت گرفته از سوی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه اتحادیه های صنفی، چهار هزار و 447 مورد شکایت مردمی نیز دریافت شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان ادامه داد: از مجموع پرونده های تشکیل شده برای برخورد با تخلفات احتمالی صورت گرفته در بازار استان کردستان در مجموع با ارزش بالغ بر 19 میلیارد و 560 میلیون تومان مورد رسیدگی قرار گرفته است و احکام صادره نیز اجرایی شده است و با افراد و واحدهای صنفی خاطی نیز برخوردهای قانونی صورت گرفت.

وی با اشاره به دیگر فعالیت های صورت گرفته در راستای تنظیم بهتر بازار و تثبیت قیمت ها در آستانه سال جدید در استان کردستان عنوان کرد: برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه های فروش بهاره در سطح استان صورت گرفته و قرار است که در روزهای پایانی سال جاری در مجموع 13 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در سراسر استان کردستان برپا شود.

اسراری با اشاره به تامین زیرساخت های لازم در این بخش برای عرضه بهتر کالا به افراد در این نمایشگاه های عرضه مستقیم گفت: در سال جاری تلاش می شود که بیشتر کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در این نمایشگاه ها عرضه شود و اولویت اصلی برای مشارکت در این نمایشگاه ها عرضه تولیدات بومی استان کردستان در بخش های مختلف است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت تجارت خارجی استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: در مجموع میزان تجارت خارجی استان کردستان در سال جاری حدود 10 درصد افزایش پیدا کرده است و باید تلاش کرد با رفع مشکلات و کاستی های احتمالی زمینه برای رشد این مهم ادامه داشته باشد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان بیان کرد: در بخش صادرات از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان صادرات کالا در بخش ارزش دلاری 46 درصد افزایش پیدا کرده است و در بخش میزان وزن نیز نزدیک به 30 درصد با رشد مواجه شده است.

وی با بیان اینکه حجم کالای مبادلات مرزی استان کردستان از ابتدای سال جاری تاکنون سه میلیارد و 917 میلیون دلار بوده است، گفت: هز چند که میزان واردات کالا در استان کردستان در 10 ماه سال جاری با کاهش 13 درصدی مواجه بوده است ولی در کنار این مهم میزان صادرات و ترانزیت کالا افزایش خوبی داشته است.

اسراری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وجود دو مرز رسمی و یک بازارچه مرزی عنوان کرد: باید زمینه را برای تسریع در انجام مبادلات مرزی در تمامی بخش ها در استان کردستان فراهم کرد و ظرفیت های مرزی این استان نیز به خوبی از سوی مدیران ادارات و سازمان های دولتی پیگیری و مورد بهره برداری قرار گیرد.

برچسب ها: برنج ، مبادلات ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.