هفته نامه "اكسپرت" روسيه طي مقاله اي مطرح كرد

آمريكا بايد درك كند كه استراتژي اش درقبال ايران بي فايده است/ترور دانشمندان هسته اي ايران راه به جايي نمي‌برد

هفته نامه اكسپرت روسيه طي مقاله اي به پيشرفت هاي هسته اي ايران پرداخته و استرتژي آمريكا را در قبال ايران اشتباه ‌خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، هفته نامه"اكسپرت" روسيه طي مقاله اي به قلم "گئورگ ميرزايان" تحليل گر سياسي مي‌نويسد ايالات متحده بايد درك كند كه استراتژي اش در قبال برنامه هسته اي ايران بي فايده است و اين استراتژي نياز به تغيير دارد.

وي در ادامه مي افزايد ترور دانشمندان هسته اي ايران، تهديد به حمله نظامي به تاسيسات هسته اي ايران و توسل به هك سيستم هاي تاسيسات ايران هيچگونه خللي در برنامه هسته اي اين كشور ايجاد نخواهد کرد.

اين تحليلگر سياسي در ادامه با بيان اينكه اخبار منتشر شده مبني بر انفجار در تاسيسات هسته اي "فوردو" چيزي جز شايعه نيست و هيچ طرفي اعم از ايالات متحده، آژانس بين المللي انرژي اتمي و خود ايران اين خبر را تاييد نكردند، مي افزايد اقدام اخير ايران درخصوص پرتاب ماهواره حامل موجود زنده به فضا جا گرفته بود مي‌توان دليل مهم و اساسي در عزم اين كشور در پيشرفت فضايي تعبير كرد.

وي در ادامه مقاله خود مي‌نويسد پرتاب موفقيت آميز موشك هاي بالستيك از سوي ايران به فضا نشان دهنده پيشرفت سطح اين كشور در زمينه فضايي است و اين اقدام به طور غيرمستقيم بيانگر اين است كه برنامه هسته اي ايران به سطح مناسب و مطلوبي رسيده، اين در حالي است كه در مقابل ايالات متحده در مسائل مختلف رو به ضعيف شدن سوق پيدا كرده است.

گئورگ ميرزايان همچنين افزود: درست است كه ايران از كشورهاي امضا كننده توافق نامه كاهش سلاح هسته اي است اما حق دارد كه به انرژي صلح آميز هسته اي دسترسي داشته باشد و مدعي مي‌شود ايران توانايي ساخت سلاح هسته اي را در موقع نياز دارد.

اين تحليلگر سياسي روس در ادامه با اشاره به اينكه آمريكا دو گزينه براي مواجهه با ايران دارد و آن يا مداخله نظامي در اين كشور است و يا پذيرش انرژي هسته اي ايران، مي افزايد هرگونه حمله نظامي به تاسيسات هسته اي ايران نه تنها برنامه هسته اي اين كشور را متوقف نمي‌كند بلكه به جنگي همه گير در منطقه منجر مي‌شود  وآمريكا در اين زمان بايد خود را براي واكنش هاي ايران آماده كرده و منافعش در منطقه با شديدترين خسارت ها مواجه مي‌شود.

وي در ادامه، سناريو حمله نظامي اسرائيل و كشورهاي عربي به ايران را شكست خورده ميداند و در اين باره مي نويسد حمله نظامي اسرائيل به ايران بعيد است زيرا اين رژيم را در سطح جهان منزوي تر مي‌كند و در عين حال كشورهاي عربي هم داراي ارتش كافي براي اجراي اين سناريو نيستند.

تحليلگر هفته نامه"اكسپرت" روسيه در پايان مقاله خود با بيان اينكه باراك اوباما آماده مذاكره مستقيم با ايران است مي‌افزايد كاهش حمايت آمريكا از شورشيان سوري، تعيين جان كري به عنوان وزير امورخارجه به جاي هيلاري كلينتون و انتخاب جان برنان به عنوان رئيس دستگاه اطلاعات مركزي اين كشور همگي نشان دهنده عقب نشيني اين كشور در موضع خود مبني بر عمليات نظامي بر ضد ايران است و به اين گفته چاك هيگل در اين باره بسنده مي‌كند كه ايالات متحده به فكر همزيستي با ايران هسته اي است همانگونه كه با اتحاد جماهير شوروي كه داراي انرژي هسته اي بود همزيستي كرد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار