افتتاح 476 طرح صنعتی ومعدنی در دهه فجر/21 پروژه از طرح مهر ماندگار آماده افتتاح

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همزمان با ایام مبارک دهه فجر 476 طرح صنعتی و معدنی در سراسر کشور افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، مسعود موحدی با اشاره به افتتاح 476 طرح معدنی و صنعتی در دهه فجر اظهار داشت: از این میزان ،421 طرح جدید است و 55 طرح هم مربوط به توسعه واحدها می شود .

وی با بیان اینکه از فجر 90 تا 91 تعداد 12 هزار فقره جواز تاسیس برای واحد های صنعتی و معدنی صادر شده ، گفت : این واحدها امکان اشتغال 300 هزار نفر را فراهم ساختند و برای آنها 43 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفت .

موحدی تصریح کرد: 21 طرح مهر ماندگار در دهه فجر امسال آماده افتتاح هستند که برای آنها حدود 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

به گفته موحدی در دوره فجر 90 تا 91 شمار پنج هزار طرح و پروژه صنعتی تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت و میزان سرمایه گذاری آنها 13 هزار میلیارد تومان با امکان اشتغال 83 هزار نفر بود .

وی افزود: طی این دوره 17 شهرک و ناحیه صنعتی تاسیس شد که رشد 13 درصدی را نسبت به سال ماقبل نشان می دهد .

موحدی از شکل گیری شش مرکز خدمات فناوری و کسب کار به استعداد 275 واحد خبر داد که با اعتبار 97 میلیارد تومان افتتاح شد .

وی همچنین با نگاهی به فعالیت های این وزارتخانه طی یکسال گذشته اظهار داشت :در سال تولید ملی 10 محور فعالیت تحت سه عنوان کلی در نظر گرفته شد که بهبود شرایط و رونق تولید یکی از این موارد بود که دراین راستا مقرر شد الکترونیکی شدن و تسهیل فرآیندها مد نظر قرار گیرد که راه اندازی سامانه بهین یاب از آن جمله بود.

موحدی افزود: همچنین نظام جامع ارتقا توانمندی های بخش صنعت، معدن و تجارت نیز در حال تدوین و نهایی شدن است.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی و برنامه ریزی صنعتی ، معدنی و تجاری در سطح ملی و استانی اشاره کرد و گفت: دراین زمینه نیز اتفاقات عمده ای انجام شده است که می توان به برنامه راهبردی صنعتی، معدنی و تجاری اشاره کرد.

وی دراین باره افزود: سیاست های جدید تجاری در این خصوص تدوین شده و اولویت ها در 10 گروه مشخص شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار