قزوين ظرفيت توليد بيش از ۵ ميليون تن فولاد را دارد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوين  رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوين گفت: بيش از ۵ ميليون تن ظرفيت توليد فولاد در اين استان وجود دارد.
حسن جمشيدي ها، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوين  در همايش اقتصاد مقاومتي و بررسي ابعاد تحريم که در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، بيان کرد: استان قزوين داراي 3 هزار و 500 واحد صنعتي است و وجه غالب اقتصادي آن صنعتي است.
وي ادامه داد: استان قزوين داراي واحدهاي صنعتي مختلفي است و در برخي فعاليت هاي صنعتي رتبه هاي کشوري را از آن خود کرده است به طوري که قزوين در توليد صنايع شوينده رتبه اول کشوري را دارد و در توليد چرخ خياطي نيز تنها توليد کننده اين محصول در خاورميانه است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوين اضافه کرد: قزوين در توليد سراميک و کاشي رتبه دوم کشوري، در زمينه توليد شيشه رتبه دوم کشوري، صنايع شيميايي رتبه سوم، توليد کنتور ديجيتالي رتبه دوم، صنايع قطعه سازي رتبه سوم و در توليد قطعات خودرو نيز از جايگاه ويژه اي برخوردار است.

وي اعلام کرد: بيش از 5 ميليون تن ظرفيت توليد فولاد در اين استان است، از اين رو قزوين به عنوان يک استان صنعتي در کشور مطرح است/س 

 

 

برچسب ها: فولاد ، تولید ، طرفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.