مؤسسه پژوهشی کاتو به قلم پروفسور هانکه با تاکید بر اینکه ایرانی ها راه مقابله با تحریم های غربی را خوب می دانند اذعان داشت غرب با تحریم نمی تواند ایران را مجبور به کاری کند و حرکت به سمت گفتگو و کاهش تحریم به معنای زانو زدن آن در مقابل ایران است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الانصار نت، مؤسسه پژوهشی مطالعات بین المللی و استراتژیک "کاتو" اذعان داشت حتی با چشم پوشی از سیاست کلامی "واشنگتن" و "بروکسل" باید گفت غرب به تدریج به سمتی پیش می رود که ایران هسته ای را رسما با رضایت کامل خواهد پذیرفت.

این مؤسسه مدعی شد که اتحادیه اروپا و آمریکا به دور از هیاهوی رسانه در فکر آنند تا به شکلی بی سر و صدا و از طریق دیپلماسی پشت دربهای بسته زمینه را برای به رسمیت شناختن ایران هسته ای فراهم کنند.

در مقاله ای که توسط مؤسسه مذکور و به قلم پروفسور "استیو هانکه" منتشر شده تاکید شده درست است که تحریم ها علیه ایران برای این کشور مشکلات اقتصادی ایجاد کرده است اما دولت و ملت ایران راه سازگاری با تحریم ها و ادامه پیشرفت را به خوبی می داند و با مراجعه به تاریخ به ما ثابت خواهد شد که در پیش گرفتن یک چنین سیاست های قلدرمآبانه ای در قبال ایران با شکست مواجه خواهد شد، غرب و آمریکا نیز با پی بردن به همین واقعیت است که به ادامه گفتگوها رضایت داده و راه حل دیپلوماسی را بهترین انتخاب می دانند.

وی انتخاب "چاک هیگل" به عنوان سرپرست وزارت دفاع آمریکا را نیز چراغ سبزی به مطالبات ایران دانست و افزود: آن روز که هیگل اعلام کرد در مورد تحریم ایران و ممانعت از هسته ای شدن این کشور تردید داریم وی با انتقادات فراوانی مواجه شد و خشم لابی های صهیونیستی را برانگیخت اما امروزه همه می دانند که حق با او بود با تحریم نمی توان ایران را مجبور به کاری کرد.

پروفسور هانکه افزود: غیر قابل انکار است که تحریم ها بر روند تجاری و اقتصادی ایران تاثیر گذار بوده است اما کاهش حجم تحریم ها نشان از آن دارد که نهایتا تاکتیک مقاومتی ایران موفق و ثمربخش بوده است، از جمله تاکتیک های ایران خرید طلا بود که نگذاشت بازار اقتصادی صرفا با کاغذهایی به نام اسکناس در چرخش باشد. ایرانی ها خوب می دانند باتحریم های غربی چگونه برخورد کنند.



برچسب ها: ایران ، غرب ، هسته ای ، اذعان ، کاتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار