معاون توسعه نیروی انسانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: برداشت 150 تنی مرکبات در هر هکتار از باغهاي مازندران بیانگر استعداد بالای کشاورزی مازندران است.

اسفندیاری در بهره برداری پوشش بتنی کانال‌های آبیاری در روستای خورشیدشهرستان نکا در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به اینکه 295 طرح جهاد کشاورزی استان در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود، افزود: این طرح‌ها با اعتبار 17 میلیارد و 500 میلیون تومان در بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی و زیربنایی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: باغ‌های مازندران این ظرفیت را دارند که با تغذیه مناسب و مبارزه به موقع با آفات و آبیاری مناسب، 50 تن برداشت در هر هکتار داشته باشیم که اگر به این موفقیت دست یابیم می‌توانیم جزو صادرکنندگان مرکبات جهان باشیم.

معاون توسعه نیروی انسانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به برداشت 150 تنی مرکبات در هر هکتار از باغات مازندران گفت: این مسئله بیانگر استعداد بالای کشاورزان و زمین‌هایی است که باید نهایت استفاده از آن انجام شود.

اسفندیاری افزود: مازندران دارای استعدادهای مناسب و خوبی در کشاورزی و در زمینه‌های مختلف تولید برنج، کیوی و مرکبات ازاستان‌های موفق و پیشتاز است و باید با برنامه‌ریزی مناسب گام مؤثری در افزایش تولیدات برداریم.

بگفته وی مازندران در تولید گوشت سفید و قرمز به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی از استان‌های برتر است و راندمان مناسبی در تولید دارد و می‌تواند در هر واحد پنج تا شش دوره بهره‌برداری کند./ب

برچسب ها: برداشت ، مرکبات ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.