استاندار خوزستان گفت: خوزستان در خودکفایی نقش مهمی برای کشور دارد و امروز علاوه بر خودکفایی در نفت و گاز پیشرفت قابل قبولی در بخش صنایع و کشاورزی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، سیدجعفر حجازی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی دستاوردهای انقلاب در اهواز اظهار کرد: یکی از شاخص‌های پیشرفت کشور کشاورزی بوده زیرا استعداد ایران در کشاورزی از نظر موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی بسیار بالا و ارزشمند است.

*تولید گندم نسبت به دوران ابتدای انقلاب 10 برابر شده است

وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی در خوزستان 180 هزار تن گندم تولید می‌شد در حالی که در حال حاضر در شهرستان شوش چیزی قریب به 100 هزار تن و در اهواز بیش از 330 هزار تن گندم برداشت می‌شود و این آمار نشان می‌دهد تولید تنها در یک شهرستان استان دو برابر شده است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: در همه استان خوزستان سالانه یک میلیون و 800 هزار تن گندم تولید می‌شود و این بدان معناست که در برابر افزایش دو برابری جمعیت، ما تولیدمان 10 برابر شده است.

*تولید 25 میلیون تن محصولات کشاورزی در طول سال

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه نمونه‌هایی از دستاوردهای ادار‌جات، نهادها، ارگان‌ها و صنایع به نمایش گذاشته شده تا مردم مشاهده کنند که در طول 34 سالی که از انقلاب گذشته است پیشرفت در بخش خصوصی، زیرساخت‌ها مانند آبرسانی، برق‌رسانی، جاده‌سازی و گازرسانی چگونه بوده است.

حجازی ادامه داد: دهه فجر فرصتی مناسب و ارزشمند برای ارائه دستاوردهای نظام و دولت خدمتگزار است و مسئولان از این فرصت‌ها باید برای به تصویر کشیدن خدمات بی‌شمار دولت تلاش کنند.

به گفته وی برای به تکامل رسیدن و مستقل شدن در همه زمینه‌ها کارهای بیشتری باید صورت گرفت، افزود: در کشاورزی باید به ظرفیت کامل رسیده و از تولید 15 میلیون تن در سال به 25 میلیون تن برسیم.

*معضلات مردم خوزستان مرتفع شود

استاندار خوزستان همچنین عنوان کرد: در بخش‌های مربوط به صنعت و در بخش خصوصی نیز استان خوزستان باید به قدرتمندی استان‌های اصفهان و خراسان برسد.

وی در ادامه اظهار کرد: در بخش زیرساخت باید خدمات دهی به مردم افزایش یابد زیرا مردم انتظار دارند استان خوزستان با قابلیت‌هایی که دارد به استانی زیبا تبدیل شود.

حجازی تصریح کرد: مردم خوزستان همچنین در زمینه شهرسازی، فاضلاب و آبرسانی در مضیقه بوده به همین دلیل در راستای رفع مشکل و معضلات آنها باید جدیت بیشتری به خرج داد.

*حضور مدیران در نمایشگاه موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود

وی با تاکید بر بازدید از نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در نمایشگاه، موجب افزایش رضایتمندی مردم و آگاهش هر چه بیشتر آنها با خدمات دولت می‌شود.

استاندار خوزستان در زمینه جو حاکم بر نمایشگاه خاطرنشان کرد: هدف این بوده که مردم علاوه بر مشاهده عملکرد دستگاه‌ها تنوع را هم نظاره‌گر باشند به همین دلیل فضای این نمایشگاه برای کودک، جوان و مسن آماده شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم با حضور در این مکان اطلاعات و دانش خود را بالا برده و با این دستاوردها که یک غرور ملی برای ماست آشنا شوند، گفت: مردم خوزستان نباید فکر کنند که چون ما درگیر هشت سال جنگ تحمیلی بوده نتوانسته‌ایم به پیشرفت برسیم و از استان‌های دیگر عقب مانده‌ایم، برای خوزستان کار بسیار انجام شده اما باز هم توجه و حمایت بیشتری نیازمند است./س
برچسب ها: خوزستان ، شاهرگ ، حیاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.