مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهرگفت: هشت هزار متر مربع زمینهای ساخلی در غرب استان امسال از دست متصرفان آزادسازی شد.

عطایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به اینکه بر طبق ماده 11 قانون زمینهای مستحدث و ساحلی، ماموران منابع طبیعی موظف به برخورد با تصرف زمینهای ساحلی و ساخت و ساز غیرمجاز در سواحل هستند، افزود: اعیانی‌ هایی که در عرصه مورد تجاوز ساخته شود با حکم دادگاه به نفع دولت ضبط یا تخریب می‌شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس نزدیک به هشت هزار و 400 متر مربع از زمینهای ساحلی غرب مازندران که به دست متخلفان تصرف شده بود، آزاد شد.

مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران با تاکید بر لزوم حفظ جنگل‌ ها و مراتع در برابر آتش‌ سوزی گفت : خوشبختانه امسال حریق گسترده‌ ای در غرب مازندران رخ نداد و در مجموع 12 آتش‌ سوزی محلی واقع شد که موجب خسارت به 1.6 هکتار از جنگل‌ها و 5.6 هکتار از مراتع شد.

عطایی با اشاره به اینکه سوزاندن تک درختان با هر هدفی، ممنوع است و در این مدت سه فقره پرونده برای متخلفان تشکیل شد افزود:9 ماهه امسال در مجموع 792 اصله چوب قاچاق با حجم بیش از 89 متر مکعب در این منطقه کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه قطع و حمل درخت جنگلی بدون داشتن پروانه، جرم است، افزود: بیشترین چوب قاچاق کشف شده مربوط به حوزه منابع طبیعی نوشهر ـ رویان و به میزان 54 متر مکعب بوده است.

حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر با 313 هزار هکتار جنگل و 197 هزار هکتار مرتع از رویان تا رامسر را پوشش می‌دهد./ب

برچسب ها: آزادسازی ، ساحل ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.