فرماندار قصرشیرین خواستار ساماندهی وضعیت صادرات و واردات (ترانزیت) سوخت از مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان به كشور عراق شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

'حسین پروین' در حاشیه بازدید هیات وزارت نفت به سرپرستی قائم مقام وزیر در امور بین الملل و بازرگانی و مدیركل اقتصادی سرمایه گذاری های این وزارتخانه از شهرستان قصرشیرین افزود: در صورت تحقق این امر، تبعات ناشی از حضور تانكرهای حامل فرآورده های نفتی در این شهرستان كاهش می یابد.

وی تصریح كرد: این اقدام به نحوی بخشی موجب می شود تا بخشی از درآمدهای مربوط از این راه بمنظور انجام فعالیت های عمرانی و بوجود آوردن زیر ساخت ها در بخش ترابری این شهرستان هزینه شود.

پروین اظهار كرد: این موضوع بصورت تخصصی در جلسه مشترك مسوولان شهرستان و هیات وزارت نفت بررسی شد تا اقدامات مقتضی در این ارتباط انجام شود تا قصرشرین بتواند از منافع ترانزیت سوخت به كشور عراق بهره مند شود.

وی تاكید كرد: هم اكنون روزانه بصورت میانگین 370 دستگاه كامیون و تانكر حامل محموله های سوختی از مرزهای قصرشیرین به مقصد مرزهای جنوبی كشورمان تردد می كنند كه بخشی از درآمدهای حاصل از این ترانزیت سوخت می تواند مشكلات منطقه را كاهش دهد.

'مسعود هاشمیان اصفهانی' قائم مقام وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی با بیان اینكه موضوع مطرح شده را پیگیری می كند، قول مساعد داد برای منتفع شدن شهرستان قصرشیرین از درآمدهای حاصل از ترانزیت سوخت تلاش كند.

شهرستان قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه بیش از 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق و دارای دو مرز رسمی و فعال پرویزخان است/س

برچسب ها: ساماندهی ، ترانزیت ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.