رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال متعاقب تحریم‌ها، کارگروه توسعه کشاورزی شکل گرفت و 320 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی مازندران اختصاص یافت.

عظیمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با بیان اینکه در قبل از انقلاب تامین امنیت غذایی زیر 25 درصد بوده است، افزود: قبل از انقلاب انواع و اقسام محصولات کشاورزی وارد می‌شد و امروز در تامین بیش از 90 درصد مواد غذایی به خودکفایی رسیدیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی توجیه اقتصادی دارد، تصریح کرد: بیش از 80 درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مازندران مربوط به کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به تولید محصول سالم و پاک اشاره کردو گفت: در برنامه پنجم توسعه و در برنامه جدی جهاد کشاورزی استان تولید محصول سالم و مدیریت جامع استفاده از سموم و کودها است.

عظیمی افزود : امسال در 60 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی استان مبارزه بیولوژیک و مبارزه تلفیقی با آفات را انجام داده شده که در این بخش رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: قالب محصولات کشاورزی استان لوکس است و امسال با مدیریت خوب دگرگونی 180 درجه در تولید و کیفیت داشتیم.

بگفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیش از 80 درصد مرکبات و 90 درصد تولید کیوی قابلیت و ارزش صادرات دارند و در رده بالاتری از تولیدات خارجی قرار دارند اما میدان صادراتی فراهم نیست./ب

برچسب ها: اختصاص ، تسهیلات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.