کارشناس جودو کشورمان گفت: در رقابت هاي بين المللي گرجستان به اهدافي که دنبالش بوديم، دست يافتيم.

ايرج اکبرلو در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: رقابت هاي بين المللي گرجستان اولين حرکت جدي فدراسيون جودو پس از المپيک 2012 لندن بود زيرا پس از المپيک به دليل مشکلات مالي نتوانستيم در مسابقات برون مرزي شرکت کنيم و حضور در گرجستان بيشتر به دليل حفظ رنکينگ جهاني جودو کاران بود.

وي ادامه داد: نتايجي را که در گرجستان به دست آورديم مطابق انتظار بود همانطور که پيش بيني مي شد جواد محجوب مدال گرفت و علي اکبري و قاسمي نژاد هم عملکرد قابل قبولي داشتند.

اکبرلو خاطرنشان کرد: ما براي اينکه از رنکينگ جهاني جا نمانيم منتظر نشديم تا چهره هاي فيکس تيم ملي برگردند چند نفر از ملي پوشان هم به تازگي از تيم جوانان بيرون امده و عضو تيم بزرگسالان شده اند و گرجستان براي آنها حکم اولين تجربه را داشت.

وي افزود: از انجا که احتمال دارد المپيک 2016 ورودي نداشته باشد و کساني سهميه بگيرند که رنکينگ جهاني بهتري را دارا باشند پس مجبور هستيم که به مسابقاتي که به کشورمان نزديکتر هستند با جذب حامي مالي و صرفه جويي در هزينه ها جودوکاران خود را اعزام کنيم تا تجربه کسب کنند و رنکينگ خود را افزايش دهند.

رئيس کميته انضباطي فدراسيون جودو به لزوم حمايت هاي کميته ملي المپيک و وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: معمولا کميته ملي المپيک و وزارت ورزش و جوانان کمک هاي خود را به ورزش هاي مدال آور به يک سال آخر باقي مانده به بازيهاي المپيک محدود مي کنند درحالي که اين کمک ها بايد درطول چهار سال باشد تا مقدمات حضور در المپيک به خوبي فراهم شود و با حضور در تورنمنت هاي مختلف تجربه کسب کنيم.

اکبرلو در خصوص اردوي مشترک تيم ملي که قرار است پس از مسابقات گرجستان برگزاري شود گفت: در مسابقات گرجستان و تا اينجاي کار به هدف براي چه اعزام مي شويم خود رسيديم اما پس از مسابقات، اردوي مشترک برگزار مي شود که در آن اردو بازيکناني هم که مسابقه نداده اند شرکت مي کنند و فکر مي کنم نتيجه خوبي را به دنبال داشته باشد.
اکبرلو در پاسخ به اين پرسش که چرا چند جودوکار در مسابقات شرکت نکرده اندبيان کرد: بعضي از جودوکاران آسيب ديده بودند برخي را هم

مي دانستيم که مقام نمي آورند و به همين دليل تنها هدفمان اين بود که از اردوي گرجستان برخودار شوند و تمرين کنند و به همين دليل آنها را همراه تيم به تفليس اعزام کرديم.

کارشناس جودو کشور، مسابقات آسيايي را هدف اصلي جودوکاران ايران برشمرد و در خصوص رقابت هاي آلمان اظهار داشت: فدراسيون جودو در تلاش است که از طريق ليگ استعدادها و بهترين ها را شناسايي کند ضمن اينکه جودوکاراني مثل محجوب، قاسمي نژاد و علي اکبري که امکان گرفتن مدال دارند را براي المپيک 2016 و براي افزايش رنکينگ جهاني آنها سرمايه گذاري کنيم را به مسابقات آلمان بفرستيم که اسفند ماه برگزار خواهد شد اکنون شرايط اعزام تيم کامل را نداريم و مجبوريم در فرستادن جودو کاران گزينش عملي کنيم./آق

برچسب ها: گرجستان ، اردوی ، جودو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار