در آزمون کارشناسی ارشد 92 بیشترین شرکت کننده با 53 درصد داوطلبان در علوم انسانی و براساس پیش بینی ها انتظار می رود که بیش از 125 هزار نفر در این دوره پذیرفته شوند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر خدایی، رئیس سازمان سنجش در نشست خبری که امروز در سازمان سنجش برگزار شده بود در خصوص جزئیات آزمون کارشناسی ارشد گفت: آزمون کارشناسی 92 و هجدهمین المپیاد دانشجویی روزهای 18، 19 و 20بهمن ماه با شرکت 986هزار داوطلب برگزار می شود که در این آزمون داوطلبان در 66 رشته شناور شرکت می کنند با این احتساب 985 هزار و 975 شرکت کننده خواهیم داشت.
همچنین نسبت شرکت کننده خانم ها در این آزمون بیشتر از آقایان است که خانم ها 51درصد و آقایان 49 درصد بوده است این آزمون در 115حوزه امتحانی و در 44 شهرستان کشور به صورت همزمان برگزار خواهد شد.
 
وی گفت: بیشترین شرکت کننده در علوم انسانی با53 درصد داوطلبان است و کمترین نسبت در فنی مهندسی با 26 درصد می باشد. همچنین نتایج آزمون را در نیمه دوم اردیبهشت یعنی در تاریخ 15 تا 19 اردیبهشت ماه اعلام خواهیم کرد و داوطلبان می توانند انتخاب رشته خود را در این بازه زمانی انجام دهند.
 
**براساس پیش بینی ها 125 هزار نفر پذیرش خواهند شد
دکتر خدایی در ادامه گفت: سال قبل تعداد پذیرش ما حدود 115 هزار نفر بود که 102 هزار نفر آنها از طریق آزمون کارشناسی ارشد پذیرش شده بودند. 13 هزار نفر نیز از طریق استعدادهای درخشان که بدون آزمون است پذیرش شدند. امسال هم دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فرصت دارند تا ظرفیت های خود را تا آخر اسفند اعلام کنند که بر این اساس پیش بینی میشود امسال بیش از 125 هزار نفر پذیرش شوند. همچنین نتایج نهایی نیز هفته اول شهوریور 92 اعلام خواهد شد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.