پلیس اروپا پس از انجام تحقیقات گسترده از به وقوع پیوستن 680 دیدار مشکوک به تبانی طی سالهای 2008 تا 2011 در سراسر دنیا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری روئیترز، چهره ی محبوب ترین ورزش دنیا و یک صنعت میلیارد دلاری روز دوشنبه با انتشار گزارش پلیس اروپا به شدت زیر سوال رفت.

 این سازمان در بررسی دیدار های انجام شده در طول سالهای 2008 تا 2011 از انجام 680 دیدار مشکوک به تبانی در چهارچوب بازی هایی از قبیل  جام جهانی و جام قهرمانان اروپا و دیگر تورنمنت ها خبر داد.

مدیر یورو پل راب وین رایت در این رابطه گفت: روز بسیار سیاهی برای فوتبال اروپا و جهان است حالا دیگر مسئله ی آبرو در میان است و برگزار کنندگان باید این اخطار ها را بشنوند.



دیدارهایی که زیر سوال رفته اند در طول سالهای 2008 تا 2011  انجام شده اند 380 عدد از آنها در اروپا برگزار شده و 300 دیدار در آفریقا،  آسیا و آمریکای لاتین  425 نفر نیز  در این  ارتباط  مورد تحقیق  و بررسی  دارد قرار گرفته اند که گفته می شود در این تبانی ها شرکت و مداخله داشته اند.

این گزارش نام کشورها و تیم ها را به دقت اعلام نکرده اما در ادامه چنین آورده که 15 کشور از آسیا نیز در این میان حضور دارند و دیدارهائی مشکوک به تبانی انجام داده اند.

اتحادیه ی فوتبال اروپا در نظر دارد اطلاعات بیشتر را از پلیس  اروپا ( یوروپل) دریافت و مورد بررسی قرار دهد.

در همین زمینه گفته می شود: 2 دیدار مقدماتی جام جهانی در آفریقا و آمریکای مرکزی  و یک دیدار لیگ قهرمانان اروپا در انگلیس نیز مورد بررسی دقیق قرار گرفته اند./آق

برچسب ها: انجام ، تحقیقات ، سیاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار