قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت : این استان 4 هزار و 800 هکتار بافت فرسوده دارد .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، در کارگاه آموزشی آسیب شناسی بافت های فرسوده شهری که با حضور مدیران ارشد شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در مشهد برگزار شد، افزود: براساس برنامه پنجم توسعه هر سال 10 درصد از بافت های فرسوده خراسان رضوی باید مورد بازسازی قرار گیرد.

وی بیان کرد: بازسازی بافت های فرسوده در شهرهای بیش از 12 هزار نفر جمعیت استان خراسان رضوی در اولویت قرار دارد.

وی اظهار کرد: از سال 84 تاکنون تسهیلات بانکی 200 میلیون ریالی برای ساکنین بافت های فرسوده در استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده که شماری از آنان از این تسهیلات بهره گرفته اند.

قلندر گفت: بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی در هرشهر از موضوعات دارای اهمیت است که باید مورد توجه مدیران شهری بویژه مدیران ادارات راه و شهرسازی در شهرستان های استان قرار گیرد.

وی هدف از برگزاری این گونه کارگاه های تخصصی را ارائه راه حل های مفید برای برخورد مناسب با مساله بافت فرسوده در شهرها عنوان و بیان کرد: در این برهه از زمان، عمران و نوسازی بافت های فرسوده یکی از اقدامات ویژه وزارت راه و شهرسازی است.

قلندر افزود: دولت با ارائه تسهیلات ویژه و برنامه های اقتصادی پربازده، به ترغیب مردم و بخش خصوصی در بهسازی بافت های فرسوده شهری کمک می کند و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران نیز در زمینه بهسازی و ساماندهی بافت های فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی تلاش می کند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با تاکید بر برگزاری این گونه کارگاه ها در شهرستان های استان اظهار داشت: با تشکیل نشست های متعدد در شهرستان ها با حضور فرماندار و دیگر مسوولان ذیربط و ارائه الگوهای استاندارد در زمینه نوسازی بافت های فرسوده، می توان گامی موثر برای رفع این مشکل برداشت/س 

برچسب ها: بافت ، فرسوده ، خراسان ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.