مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از نجات جان دو ماهیگیر مفقودشده در آب‌های چابهار پس از گذشت 100 ساعت خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ حسین درخشان با اعلام خبر پیداشدن دو تن از ماهیگیرانی که پنج روز پیش در منطقه چابهار مفقود شده بودند، گفت: عصر پنجشنبه امدادگران جمعیت هلال‌احمر چابهار از طریق تماس مردمی با سامانه امدادی 147 در جریان مفقودشدن ماهیگیران یک لنج قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه با توجه به قطع‌شدن راه‌های ارتباطی با ماهیگیران این لنج، امدادگران موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند، گفت: تیم‌های امدادی جمعیت جستجوی این ماهیگیران را آغاز کرده، اما با وجود عملیات سه روزه برای یافتن سرنخی از لنج رهاشده در آب‌ها، هیچ نشانی از این قایق ماهیگیری یافت نشد.

مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه با توجه به عدم‌موفقیت جستجوی دریایی، بلافاصله انجام عملیات جستجو از طریق هوایی و با استفاده از بالگرد مد نظر قرار گرفته شد، گفت: خوشبختانه پس از گذشت چهار روز، ماهیگیران این لنج در دریا پیدا شدند.

درخشان با بیان اینکه با توجه به شدت وزش باد، امکان انتقال این ماهیگیران به ساحل به وسیله بالگرد وجود نداشت، گفت: با هدایت بالگرد، قایق‌های تندرو سازمان امداد و نجات به لنج رها شده در دریای چابهار هدایت شده و پس از گذشت حدود 100 ساعت، زنده نجات یافتند.

وی با بیان اینکه این ماهیگیران برای صیدماهی به عمق آب‌های چابهار رفته بودند، گفت: به دلیل اتمام بنزین و همچنین وزش باد شدید، این افراد مسیر خود را گم کرده و به دلیل قطع سیستم‌های ارتباطی، امکان نجات این افراد وجود نداشت، اما با تلاش امدادگران این مهم محقق شد.
 
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.