یک مدرس دوره‌های پرورش زنبور عسل در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مناطق گردشگری این استان عسل تقلبی و از استان‌های دیگر به فروش می‌رسد.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
، ابوالفتح قاسمیان، در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد تولید کننده عسل خالص و با کیفیت بالاست اما متاسفانه در مناطق گردشگری ما عسل تقلبی و با کیفیت خیلی پایین سایر استان‌ها به فروش می‌رسد.

وی اظهار کرد: مسئولان مربوطه از ورود عسل‌های تقلبی به استانی که خود تولیدکننده عسل طبیعی، خالص و با کیفیت است جلوگیری کنند.

این کارشناس زنبورداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این مطلب که مشکلات زنبورداران این استان زیاد است، بیان کرد: 1500 کلونی زنبور داشتم که امسال تنها 6 تن تولید آنها بود که مهمترین دلیل آن پدیده گرد و غبار است.

قاسمیان با اشاره به این مطلب که عسل‌های موجود در بازار دو نوع هستند، ابراز کرد: یک نوع عسل طبیعی و خالص است که از بهترین گیاهان داوریی تولید می‌شود و نوع دیگر مربای غلیظ شده است که از طریق دادن شکر به زنبورها بوجود می‌آید.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه عسل تولیدی استان قابلیت صادارات دارد اما به دلایل مختلف از جمله نبود سیستم بسته‌بندی با مشکلاتی مواجهیم و در این استان از زنبورداران آنطور که باید و شاید حمایت نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: عسل ، تقلبی ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.