عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از توافق دولت و مجلس درباره ميزان پرداخت عيدانه به هر ايراني خبر داد و گفت: براساس توافقات انجام گرفته مبلغ عيدانه دولت و مجلس به 15 ميليون خانوار ايراني، معادل 7 دهک اول جامعه به ازاي هر نفر 70 هزار تومان و اقشار تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي معادل 90 هزار تومان خواهد بود.

اسماعيل جليلي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران از توافق دولت و مجلس درباره ميزان پرداخت عيدانه به هر ايراني خبر داد و گفت: براساس توافقات انجام گرفته مبلغ عيدانه دولت و مجلس به 15 ميليون خانوار ايراني، معادل 7 دهک اول جامعه به ازاي هر نفر 70 هزار تومان و اقشار تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي که جزء اقشار آسيب‌پذير هستند 90 هزار تومان خواهد بود.
 

*** برداشت از صندوق توسعه ملي براي عيدانه نيازمند مصوبه مجلس
 
وي در ادامه با بيان اينکه اين مسئله يک توافق است و هنوز مصوب نشده، افزود: سه سناريوي برداشت از "صندوق توسعه ملي"، برداشت از محل صرفه‌جويي‌هاي دولت و برداشت از مابه‌التفاوت فروش "ارز" در مرکز مبادلات، جهت تامين منابع اين  عيدانه مطرح است که در صورتي که نياز به برداشت از صندوق توسعه ملي باشد، اين برداشت نياز به مصوبه مجلس دارد.

***
پشنهاد مجلس براي قرض از صندوق توسعه ملي
 
عضو کميسيون برنامه، "بودجه" و محاسبات با بيان اينکه تا کنون منبع تامين اين عيدانه تعيين نشده است، گفت: پيشنهاد مجلس برداشت از صندوق توسعه ملي به صورت قرض است که در اين مورد نيز نياز به اصلاح "قانون بودجه" 91 وجود دارد.

***
مخالفت مجلس با افزايش قيمت‌ها
 
جليلي با بيان اينکه دولت و مجلس هنوز در مورد اجراي فاز دوم "هدفمندي يارانه‌ها" به توافق نرسيده‌اند، گفت: نمايندگان با جهش يکباره قيمت‌ها مخالف‌اند و اين در صورتي است که دولت سناريوي افزايش يکباره قيمت تا 60 الي 90 درصد فوب "خليج فارس" را مد‌نظر دارد.

وي در ادامه به پيشنهاد نمايندگان اشاره کرد و گفت: پيشنهاد جايگزين نمايندگان، افزايش معادل "تورم" پايان سال براي قيمت حامل‌هاي انرژي است و سناريوي دولت مورد موافقت نمايندگان قرار نگرفته است.
 
عضو هيئت رئيسه فراکسيون "رهروان ولايت" تاکيد کرد: اکثريت مجلس به دليل تاثير سناريوي دولت بر افزايش شديد قيمت‌ها و ايجاد بي‌ثباتي در حوزه بازار و اقتصاد با پيشنهاد دولت مخالف‌اند.

***
غيبت حسيني و احمدي‌نژاد موجب تشكيل‌نشدن جلسه ديشب مجلس و دولت
 
وي با بيان اينکه جلسه مشترک دولت و مجلس به علت عدم حضور "وزير اقتصاد و دارايي" و "رئيس جمهور" شب گذشته تشکيل نشد، گفت:  احتمال دارد اين نشست هفته آينده در صورتي که اعضاء حضور داشته باشند و شرايط مهيا باشد برگزار خواهد شد.
انتهاي پيام/ س2

برچسب ها: دولت ، مجلس ، عیدانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار