رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: استان اردبیل در جایگاه بیست و دوم کشوری در حوزه توسعه یافتگی بخش‌های مختلف قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/کمال‌الدین پیر‌موذن افزود: علیرغم تلاش‌هایی که در سال‌های اخیر در توسعه شتابان استان اردبیل صورت گرفته است اما از برنامه‌ریزی و افق توسعه عقب ماندیم به طوری که باید تا پایان افق 20 ساله نظام جایگاه استان اردبیل در بین استان‌های توسعه یافته به رتبه 10 رسد.

وی گفت:‌ این استان در کنار عقب‌ماندگی و توسعه‌نیافتگی حقیقی اولین استان اردبیل در حوزه مهاجر‌فرستی است که سعی می‌شود در این باب نیز با راهکار‌های پیشگیرانه جلوی بسیاری از آسیب‌ها و اقدامات نامطلوب گرفته شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به جایگاه اردبیل به عنوان خاستگاه تشیع اشاره کرد و افزود: به همین دلیل و تاریخ کهن و ارزشمند ریاست اولین دوره مجمع نمایندگان شمال غرب کشور به استان اردبیل رسید و ما سعی می‌کنیم با همراهی 50 نماینده عضو این مجمع و بیش از 110 نماینده آذری زبان در توزیع منابع و اعتبارات کشور سهم عمده‌ای داشته باشیم.

پیرموذن در ادامه گفت: ما هم در بحث قانونگذاری و هم بحث نظارت علی‌وار وارد شده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا از جایگاه واقعی استان‌ها و منطقه شمال غرب دفاع کنیم که به نظر می‌رسد محور توسعه در این استان‌ها کشاورزی، گردشگری و صنایع وابسته باشد./س

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، یافتگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.