فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: دومین موزه حیات وحش استان در مشگین‌شهر راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ سید حمید عباداللهی افزود: به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی منطقه که دارای گونه‌های متنوع جانوری و گیاهی است با ایجاد این موزه فرصت مناسبی برای تحقیق و پژوهش برای علاقه‌مندان فراهم می‌آید.

وی گفت: موزه حیات وحش مشگین‌شهر که به عنوان دومین موزه استان اردبیل است در زمینی به مساحت 600 متر‌مربع ایجاد می‌شود.

عباداللهی ایجاد این موزه در این شهرستان را فرصتی مناسب برای بازدید عموم علاقه‌مندان و دامنه‌دار شدن تحقیق و پژوهش علاقه‌مندان اعلام کرد.

وی در ادامه از سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان برای احداث منطقه گردشگری خیاو تا گردو‌لی در این شهرستان خبر داد و افزود:منطقه گردشگری خیاو یکی از مهمترین طرحهای گردشگری این شهرستان است که شامل پل معلق، رستوران گردان، متل، تالار، شهر بازی بادی، ویلا، نمایشگاه صنایع دستی، سایت کالسکه‌سواری و سایت بالن‌سواری است.

عباداللهی با تاکید بر اهمیت گردشگری این طرح گفت: بر اساس قول مساعد سازمان میراث فرهنگی استان این طرح در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر در ادامه افزود: پل معلق این طرح به عنوان بزرگترین پل کابلی خاورمیانه است که با 350 متر طول به عنوان طولانی‌ترین پل معلق عابر پیاده خاورمیانه بر روی دره خیاو‌چایی به ارتفاع 100 متر قرار دارد./س

برچسب ها: مشگین ، شهر ، موزه ، حیات ، وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.