بجنورد/ مديرعامل بانك ملي؛

اضافه برداشت 4 هزار ميليارد ريالي از بانك ملي/يك ضامن براي دريافت تسهيلات 10 ميليوني‌

مديرعامل بانك ملي اعلام كرد: ضامن براي تسهيلات 10 ميليون توماني بانك ملي صرفاً يك نفر است و اين بانك در چارچوب ابلاغيه بانك مركزي اقدام به پذيرش يك نفر ضامن مي‌كند

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، فرشاد حيدري در نشست بررسي تسهيلات سفر رهبري به خراسان شمالي گفت: بانك ملي تسهيلات 10 تا 12 طرح بزرگ سرمايه‌گذاري در استان براساس منويات رهبر انقلاب اسلامي براي توسعه اين خطه تأمين مي‌كند.

وي افزود: علاوه بر اين تسهيلات 50 ميليارد ريالي موضوع طرح‌هاي گاز رساني خراسان شمالي توسط اين بانك تأمين خواهد شد.

حيدري با اشاره به ابلاغ 400 ميليارد ريال تسهيلات ريالي براي ساير طرح‌هاي صنعتي و معدني استان تصريح كرد: علاوه بر اين بانك ملي ال.سي مربوط به اجراي پروژه راه آهن بجنورد ـ مشهد را بررسي خواهد كرد.

وي با بيان اينكه براي پرداخت تسهيلات ازدواج، مشاغل خانگي در استان نيز اين آمادگي وجود دارد، آن را منوط به باز شدن سامانه بانك مركزي و همچنين ابلاغ تسهيلات اعتباري عنوان كرد.

مديرعامل بانك ملي با اشاره به اينكه نشست مشاغل خانگي از ابتداي امسال برگزار نشده و اخيراً با حضور معاون اول رئيس جمهور برگزار شد، اظهار اميدواري كرد: تا اعتبارات اين بخش در هفته آينده به بانك ملي ابلاغ كه متعاقب آن اين تسهيلات با اولويت خراسان شمالي به اين استان ابلاغ شود.

وي همچنين درباره درخواست مسئولان خراسان شمالي براي سرمايه‌گذاري بانك ملي در اين استان اظهار كرد: بايد توسعه در استان همه جانبه ديده و نبايد تنها به سرمايه‌گذاري اين بانك در برخي استان‌ها توجه شود.

مديرعامل بانك ملي با اشاره به معرفي نماينده بانك مركزي در خراسان شمالي گفت: امیدواریم تا مشكلات مربوط به حوزه بانكداري سريع‌تر برطرف شود.

وي همچنين با اشاره به اينكه سياست بانك‌ها با توجه به شرايط موجود، رعايت مصارف به منابع است،‌ اضافه کرد: همان‌طور كه برخي از استان‌هاي محروم به دنبال افزايش سهم استان خود بوده، بسياري از استان‌هاي برخوردار نيز از دولت مصوباتي را داشته تا منابع آن استان‌ها در خود محل ارائه شود.

حيدري با بيان اينكه بانك ملي با اين وجود توجه ويژه‌اي را به استان‌هاي غير برخوردار به ويژه خراسان شمالي به خاطر سفر رهبري و وضعيت استان داشته است، افزود: اكنون مصارف بانك ملي در خراسان شمالي به طرز چشمگيري بيشتر از منابع آن است.

وي همچنين با انتقاد از اضافه برداشت‌هاي بانك‌ها از بانك ملي اظهار كرد: اضافه برداشت بانك‌ها از اين بانك بيش از 400 هزار ميليارد ريال است و در اين راستا نبايد گشاده دستي شود.

مديرعامل بانك ملي با تاكيد بر كنترل هر چه بيشتر بر اضافه برداشت‌ها خاطرنشان كرد: با وجود اين بانك ملي براي اجراي طرح‌هاي سفر رهبر انقلاب به استان اهتمام ويژه‌اي دارد./س

برچسب ها: تسهیلات ، بانک ، ضامن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.