نوسانات اقتصادی هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود و بالا و پایین رفتن قیمت‌ها هم همان طور، مدتی است که مردم را بیش از پیش، نگران کرده و چه بخواهیم و نخواهیم این نوسانات اقتصادی و تاثیر آن بر اوضاع مالی مردم نقش پررنگی در رفتار‌های فردی و اجتماعی شهروندان دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، در این میان روانپزشکان هشدار می‌دهند که بالا و پایین رفتن قیمت ارز، سکه، طلا و... فقط اوضاع بازار را بالا و پایین نمی‌برد، بلکه با ایجاد اضطراب و فضایی نا‌امن، اعصاب و روان اقشار گوناگون جامعه را هم دچار تشنج می‌سازد و این عامل را باید در ردیف عوامل مؤثر در بروز اختلالات روانی دسته‌ بندی کرد.

رشد سریع تحولات و نوسانات اقتصادی که عمدتا بدون دلیل و منطق اقتصادی در حال شکل گرفتن است، تاثیری بسزا بر زندگی اجتماعی شهروندان دارد.

مسائل اقتصادی یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر اختلالات روانی است. درآمد کسانی که ثابت است و دخلشان تکاپوی خرجشان را نمی‌کند موجب خودخوری، پرخاشگری و اضطراب می‌شود و روابط بین فردی را در خانواده دچار خدشه می‌کند.

به این مفهوم که پدر و مادر به دلایل اقتصادی دچار افسردگی می‌شوند و به دلیل رفتارهای نامناسب این افسردگی را به فرزندانشان هم منتقل می‌کنند.

باید توجه بیشتری بشود چون این مسئله ایجاد نگرانی و افسردگی می‌کند.

فضای روانی نامطلوب و استرس‌ زا در جامعه که اخیرا به دلیل فشارهای اقتصادی زیادی که هر روز نرخ کالا‌ها افزایش چشمگیری می‌یابد و مردم را دچار شوک عصبی می‌کند از موضوعاتی به شمار می‌آید که می‌تواند جامعه را به تنش کشانده و گذر زندگی را برای افراد سخت کند، چرا که هر روز بر ناآرامی روانی آن‌ها اضافه خواهد شد/س

برچسب ها: گرانی ، خشونت ، پرخاشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.