گاهي بايد به رفتارهايي که در اجتماع انجام مي‌دهيم نظري داشته باشيم بيشتر روي سخنم با تاکسيرانان و مسافراني است که هر يک به دور از جايگاه خود برخي الفاظ را به زبان مي‌رانند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، بگو مگوهاي مسافران با تاکسيرانان سال‌هاست در فرهنگ اجتماعي کشور ما جا خوش کرده و متاسفانه هنوز هم گاهي اوقات بگو مگوها و درگيري‌هاي لفظي بر سر نرخ کرايه ميان تاکسيرانان و مسافران پيش مي‌آيد.
- من که راضي نيستم حرومت بشه
- صد تومن که انقد ارزش نداره
- اين مسير رو هر روز دارم ميرم کرايه‌اش پانصد تومنه چرا زياد مي‌گيري؟
- همينه که هست ناراحتي سوار نشو برو اتوبوس سوار شو....
- شماره پلاکتو بر مي‌دارم
- بردار
اين جملات را شايد بارها وقتي سوار تاکسي شده‌ايد شنيده باشيد با وجود اينکه در عصر جهاني ارتباطات و پيشرفت‌هاي تکنولوژي قرار داريم و دنيا رو به فرار از اين ناهنجاري‌ها است.
اما اين مشکلات هنوز هم در کشور ما در جريان است و مردم همچنان به نرخ کرايه تاکسي، حساسيت دارند.
 خبرنگاران نرخ کرايه تاکسي و دعواهايي از اين دست را سوژه جذابي مي‌دانند و کارگردانان فيلم‌هاي تلويزيوني سعي دارند به نوعي اين سوژه را در لوکيشين‌هاي اجتماعي فيلم بگنجانند.
در هيچ کجاي دنيا اين چنين مرسوم نيست که رانندگان تاکسي افراد مختلف را کنار يکديگر سوار خودرو کنند و متاسفانه رانندگان تاکسي، امنيت شغلي و جايگاه مناسبي ندارند.
مسافرها که صبح سوار تاکسي مي‌شوند هيچ کدامشان پول خرد ندارند گاهي مسافران در تاکسي با صداي بلند با تلفن همراهشان صحبت مي‌کنند.
مسافر برهاي شخصي به تاکسيرانان امان نمي‌دهند و نگراني از تصادف کردن، جريمه شدن به وسيله پليس و نقص فني خودرو و غيره موجب مي‌شود تا خستگي کار روزانه در تن آنها بماند.
مردم ما هزاران خرج مي‌کنند اما براي دادن کرايه تاکسي دستشان مي‌لرزد و متاسفانه از ابتداي تاسيس تاکسيراني در سال 59 هنوز هيچکس نتوانسته اين مشکلات را در تاکسي حل کند بگو مگوهاي مسافر با راننده تاکسي و عدم تناسب کرايه‌ها و دخل و خرج تاکسيرانان به اين زودي‌ها برطرف نمي‌شود و اميدواريم روزي برسد که با کمي توجه مسئولين مساعدت مديران شهري اين مشکلات برطرف گردد./ز
گزارش از الهه طائمه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار