ابراهیم متقی از سوی کاظم جلالی به عنوان معاون سیاسی و حقوقی مرکز پژوهش‌هاي مجلس معرفی شد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ، مراسم معارفه معاون سیاسی و حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بر اساس این گزارش ابراهیم متقی از سوی کاظم جلالی به عنوان معاون سیاسی و حقوقی مرکز پژوهش‌هاي مجلس معرفی شد.

کاظم جلالی رئيس مركز پژوهشها در این مراسم که با حضور معاونان و پژوهشگران معاونت سیاسی و حقوقی مرکز پژوهش‌ها برگزار شد، گفت: امیدوارم که در بخش سیاسی مرکز پژوهش‌ها هرچه سریعتر اتاق‌های فکر تشکیل شود چرا که ما باید به سرعت در بخش‌های سیاسی نظریه‌پردازی کنیم و در این زمینه اطلاع‌رسانی كنيم.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در تشریح وظایف معاونت سیاسی و حقوقی مرکز پژوهش‌ها، افزود: سه کمیسیون قضایی و حقوقی، امنیت ملی و سیاست خارجی و کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با این معاونت در ارتباط هستند که معاونت سیاسی و حقوقی باید برنامه ویژه‌ای برای این کمیسیون‌ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه همه نمایندگان انتظار دارند تا در زمینه مسائل سیاسی اطلاعات دست اول داشته باشند، تصریح کرد: باید هرچقدر ممکن است گزارش‌ها خلاصه‌تر و مفیدتر باشد و که برای این کار می‌توان اطلاعات مشروح تر را در پیوست‌ها بیان کرد تا نمایندگان بتوانند به راحتی آنها را مطالعه و استفاده کنند.

جلالی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌ها عرصه بسیاری برای حضور در جامعه دارد، تاکید کرد: مرکز پژوهش‌ها نباید خود را در انزوا قرار بدهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مرکز پژوهش‌ها باید در متن تصمیم‌سازی کشور وارد شود، یادآور شد: این اقدام نیازمند آن است تا مرکز پژوهش‌ها به صورت فعال‌تری وارد حوزه‌های مختلف شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های کشور و دانشگاه‌ها در مرکز پژوهش‌ها استفاده شود.

ابراهیم متقی در این مراسم با بیان اینکه مرکز پژوهش‌ها می‌تواند یک مجموعه مشورتی است، گفت: نگاه ما به این مرکز باید نگاه راهبردی باشد.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌ها هدف ما در این مجموعه هدف مشترک است، افزود: امیدوارم که در این مرکز برنامه‌هایی را ارائه بدهم که جزء ضرورت‌های مرکز پژوهش‌ها باشد.

متقی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های من فعالتر کردن تیم‌های کارشناسی است، تصریح کرد: نگاه من کار محور است و حوزه کار پژوهشی تراکمی است و نگاه ما نگاهی مبتنی بر انسجام است.

گفتنی است ابراهیم متقی دارای مدرک دکترای بین‌الملل و استاد دانشگاه تهران است و تا کنون در حوزه مطالعات سیاسی 7 کتاب تالیف و 2 کتاب ترجمه کرده است.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار