برای داشتن قلب سالم در زندگی روزمره باید چه کارهایی انجام دهیم .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، راه و روشهای سالم می تواند تا حد بسیاری از ایجاد و گسترش بیماری های قلبی جلوگیری کند، بطوری که اگر تغییرات کوچکی را در زندگی تان اعمال کنید، مطمئناً شاهد تاثیرات بزرگی خواهید بود. همیشه این سه گزینه را رعایت کنید: از مصرف تنباکو خودداری کنید، به طور منظم ورزش کنید و غذای سالم میل کنید.

درمان فشار خون بالا و کلسترول بالا هم می تواند از بروز بیماری های قلبی جلوگیری کند. خوردن نمک زیاد فشار خون را افزایش می دهد. در یکی از تحقیقات انجام شده توسط "مرکز پیشگیری و کنترل بیماری” مشخص شد از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر بیش از حد معمول سدیم دریافت می کنند (۲۳۰۰ میلی گرم در روز). این بخاطر استفاده از غذاهای فرآوری شده و فست فودهاست. کسانی که فشار خون بالا دارند باید کمتر از ۱۵۰۰ میلی گرم در روز سدیم مصرف داشته باشند .

یکی دیگر از راه های حفظ سلامت قلب، تمرین و ورزش مکرر است. مطالعات جدید نشان می دهند که با هر ساعت ورزش، ۲ ساعت به عمر آدمی افزوده می شود.

اما در این بین، خوردن غذاهای سالم آسان ترین راهی است که با آن می توان سلامت قلب را تضمین کرد. در رژیم غذایی خود بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده کنید.هفته ای دو تا سه بار ماهی مصرف کنید، از آجیل های بدون نمک استفاده کنید و به جای خوردن پروتئین های حیوانی از لوبیا و حبوبات استفاده کنید.

توصیه ما به شما : سیگار نکشید، بیشتر راه بروید و کمتر فست فود بخورید/س

برچسب ها: قلبی ، سالم ، چگونه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.