شماري از وکلاي مدافع فعال در زمينه حقوق بشر روز دوشنبه از دادگاه فدرال در منهتن خواستند به پليس نيويورک دستور دهد تعقيب و نظارت بر مسلماناني را که مظنون به دست داشتن در فعاليت هاي غيرقانوني نيستند متوقف کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، اين وکلاي مدافع در يادداشت خود اعلام کردند پليس نيويورک به شکلي گسترده مسلمانان را در رستوران ها ، کتابخانه ها و مساجد زير نظر دارد. آنها خواستار صدور هشدار قضايي براي پليس نيويورک به منظور متوقف کردن اين اقدامات و تعيين ناظر براي فعاليتهاي پليس در اين زمينه شدند. 
پنج وکيل مدافع که اين درخواست را تقديم دادگاه کردند افزودند پليس نيويورک ادعا مي کند که سازماني مرتبط با اسلام در جنوب نيويورک فعاليت مي کند در حالي که وجود چنين سازماني در حد حدس و گمان است. 
پل چويگني يکي از اين وکلاي مدافع که استاد حقوق در دانشگاه نيويورک است گفت، تجسس درباره هر طايفه اي بدون استناد به شواهد جرم، ايجاد هراس مي کند و موجب بي اعتمادي به دستگاه قضايي مي شود. 
تاکنون سخنگوي پليس نيويورک به اين درخواست وکلاي مدافع از دادگاه پاسخ نداده است. پليس نيويورک قبلا از اقدامات کنترلي خود دفاع کرده بود. 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار