دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهورمان كشورمان كه اين هفته را براي شركت در نشست قاهره در مصر سپري خواهد نمود روز گذشته از تمايل خود به بازديد از نوار غزه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري معا، وي در مصاحبه با شبكه خبري "الميادين" اظهار داشت كه به زودي از غزه ديدار خواهد كرد و گفت "آرزوي من بيش از اينهاست. آرزوي من رهايي كامل قدس شريف است."

رئيس جمهور در ادامه افزود "در صورتي كه هماهنگي هاي لازم انجام شود من به غزه خواهم رفت و با فلسطينيان ديدار خواهم نمود."

دكتر احمدي نژاد براي شركت در نشست سازمان همكاري اسلامي به نمايندگي از جمهوري اسلامي ايران به قاهره سفر كرده است.

***   انقلاب اسلامي براي پاسخگويي به حقوق اساسي مردم بود
احمدي نژاد در خصوص انقلاب اسلامي گفت: انقلاب اسلامي ايران يک حادثه بزرگ بود و اين انقلاببه جغرافيا، قوم خاص و حتي به يک سليقه يا مذهب خاص مرتبط نبوده است هر چند پايگاه اين انقلاب ملت مسلمان ايران است. انقلاب اسلامي ايران يک انقلاب عظيم انساني و بازگشت انسان ها به فطرت الهي و بازيابي هويت انساني است. خواسته هاي انقلاب اسلامي ايران همان خواسته هاي حقيقي انسان هاست. انسان به دنبال حقيقت، عدالت، کرامت، احترام، پيشرفت، آزادي و پاکي است که همه اين خواسته ها در سايه توحيد محقق مي شود. اين خواسته هاي ملت ايران بود. سي و چهار سال در اين مسير تلاش کرديم و با فراز و نشيب زيادي روبرو شديم. ما امروز ادعا نمي کنيم به همه اهداف خود رسيده ايم ولي در اين مسير تلاش مي کنيم. امروز مهم ترين مسئله انقلاب تاکيد داشتن بر اهداف انقلاب است. انقلاب اسلامي ايران براي حاکم کردن جمهوري خاص بر مردم رخ نداد. اين انقلاب براي پاسخگويي به حقوق اساسي مردم بود. 


*** حسن انقلاب اسلامي ايران است که از داخل خود را ترميم و بازسازي مي کند
وي افزود: ما در حال تجربه هستيم و به پيش مي رويم. ايران در برخي از حوزه ها نظير بخش هاي علمي،صنعتي،عمران و بازسازي پيشرفت هاي قابل ملاحظه اي داشته است و پيشرفت در بخشي از حوزه ها نيز کم بوده است. حسن انقلاب اسلامي ايران است که از داخل خود را ترميم و بازسازي مي کند.


*** امام راحل(ره) مردي از جنس انبيا بود
احمدي نژاد در پاسخ به اين پرسش که به باور شما مهم ترين رويداد انقلاب اسلامي چيست؟ گفت:همه مراحل انقلاب مهم است. انقلاب اسلامي ايران به  رهبري مردي الهي پيروز شد. امام راحل(ره) مردي از جنس انبيا بود. امام(ره) آمد و انسان ها را بيدار کرد و آنان را به فطرت خود بازگرداند. اگر کسي به خود بازگردد همه برايش زيبا مي شود. روزي که امام(ره) به ايران بازگشت روز بسيار به ياد ماندني و زيبايي بود. از ديگر زيبايي هاي مراحل اين انقلاب، لحظات پيروزي در دفاع مقدس و پيشرفت هاي علمي و تبديل شدن ايران به کشور هسته اي است. شادي زيبايي ارسال ماهواره ايران و موجود زنده به فضا توصيف شدني نيست. زيباتر از اين موضوعات زيبايي انساني است. زماني که به کشورهاي مختلف سفر مي کنيم، مي بينيم که ملت ها در حال بيدار شدن هستند. اين مسئله خيلي زيباست و مي بينيم اهداف اوليه انقلاب در حال جهاني شدن است. همه ملت ها خواهان آزادي،عدالت و کرامت هستند که بسيار زيباست.


*** روابط ايران و مصر به اعماق تاريخ باز مي گردد
احمدي نژاد در پاسخ به اين پرسش که قرار است در نشست سران کشورهاي اسلامي در قاهره شرکت کنيد، آيا تفاوت جدي ميان مصر کنوني با مصر حسني مبارک در نوع رابطه با ايران مي بينيد؟ گفت: تغييرات مهمي در مصر رخ داده و اين مسئله بر روابط مصر با کشورهاي ديگر تاثيرگذار است. اما روابط ايران و مصر به اعماق تاريخ باز مي گردد. تشابهات فرهنگي زيادي ميان مصر و ايران وجود دارد. مصر کانون فرهنگ و تمدن بزرگي بوده و ايران نيز همين گونه است. مصر ملت بزرگ،انسان ها،شخصيت هاي بزرگ و تاريخ پرافتخار دارد و در منطقه موثر است و ايران نيز اين گونه است. روابط دو ملت فرهنگي و قلبي است. نقطه تاريکي در اين روابط وجود ندارد و تنها برخي موضوعات سليقه اي و مقعطي مطرح بوده که زمان اين موضوعات نيز گذشته است. مسئله مهم اين است اگر اين دو کشور در کنار يکديگر قرار بگيرند چه اتفاقي رخ خواهد داد؟ من فکر مي کنم جغرافيا و معادلات سياسي منطقه تغيير خواهد کرد. 
دو ملت بزرگ وقتي متحد شوند قدرت بسيار بزرگي را تشکيل مي دهند که ديگر کشورها را نيز با خود همراه خواهند کرد و اتحاد دو ملت، فرصت تاريخي براي محقق کردن آرزوهاي ملت هاي منطقه است. در حال حاضر روابط دو ملت بسيار خوب است. از زمان تحولات مصر، آمد و شدهاي مسئولان دو کشور به تهران و قاهره بيشتر شده است و با گذشت زمان بايد شاهد گسترش بيشتر اين روابط بود. ايران و مصر دو کشوري هستند که نمي توانند با يکديگر رابطه نداشته باشند. هر دو به يکديگر نيازمندند و روابط دو کشور به سود هر دو و منطقه است.


*** در صورتي که ايران و مصر در مسئله فلسطين به موضع واحدي برسند،همه معادلات  منطقه تغيير خواهد کرد
رئيس جمهور اسلامي ايران در پاسخ به اين پرسش که مي گويد با اتحاد ايران و مصر معادلات سياسي در منطقه تغيير خواهد کرد، اين معادلات در چه مسيري حرکت خواهد کرد و آيا مي تواند شاهد اتحاد راهبردي ميان ايران و منطقه عربي با هسته تهران و قاهره بود؟ تاکيد کرد: اين مسئله مي تواند محقق شود. ما عجله اي نداريم و گام ها را بسيار دقيق و محکم برمي داريم. در صورتي که ايران و مصر در مسئله فلسطين به موضع واحدي برسند،همه معادلات تغيير خواهد کرد. در صورتي که ايران و مصر به عنوان دو قدرت بزرگ در کنار يکديگر قرار گيرند، ديگر کشورها چه خواهند کرد؟ قدرت اين دو کشور در مسئله فلسطين تعيين کننده خواهد بود و اين دو اين قدرت را دارند که کشورهاي ديگر را هماهنگ کنند. حتي اگر کشورهاي ديگر همراهي نکنند، قدرت دو کشور به اندازه اي کافي است که تحولات مسئله فلسطين را به سود ملت فلسطين تغيير دهند.


***  ايران و مصر وزنه بسيار سنگيني هستند
احمدي نژاد در پاسخ به اين پرسش که چگونه منافع ملت فلسطين محقق خواهد شد، آيا محاصره لغو يا فلسطين به صورت کامل آزاد خواهد شد يا اين که تنها از مقاومت حمايت خواهد شد؟بيان داشت: اين مسئله به توافق ايران و مصر مرتبط است. ايران و مصر در هر مسئله اي توافق کنند، اين توافق عملي خواهد شد. اگر اين توافق درباره آزادي کل فلسطين و لغو محاصره باشد، محقق خواهد شد. سيطره صهيونيست ها به دليل تفرقه ميان ماست و در صورتي که ما متحد باشيم، فرصتي براي صهيونيست ها وجود نخواهد داشت. موضوعات ديگري نيز در اين منطقه وجود دارد که اگر ايران و مصر متحد شوند اين موضوعات حل و فصل خواهد شد. اگر مصر و ايران در مسئله اي با يکديگر همکاري کنند و به موضع واحدي برسند، ديگر کشورها به ناچار مواضع تهران و قاهره را خواهند پذيرفت. ايران و مصر وزنه بسيار سنگيني هستند و ديگر کشورها اين دو را همراهي خواهند کرد و تحولات بزرگي رخ خواهد داد. همه ملت هاي منطقه از اتحاد ايران و مصر استقبال مي کنند.


***  برقراري روابط ميان ايران و مصر دشمنان فراواني دارد
وي در پاسخ به اين پرسش که ارزيابي شما از روابط ايران و مصر چيست؟تاکيد کرد: سي و سه سال است که روابط ايران و مصر قطع است. برقراري اين روابط نيز دشمنان فراواني دارد. برخي قدرت هاي فرامنطقه اي و هم برخي سياستمداران منطقه مخالف برقراري روابط ايران و مصر هستند. ما نمي خواهيم سياستمداران مصر تحت فشار قرار گيرند. مسئله مهم اين است که ايران و مصر در مسير نزديک به يکديگر قرار داشته باشند و اين روابط به پيش برود. سفر رئيس جمهور مرسي به ايران گامي رو به جلو بوده و سفرم به مصر نيز گام ديگري است. البته مسئله مطلوب اين است که سرعت پيشرفت اين روابط بيش از  اين باشد. در صورتي که اين روند ادامه داشته باشد اين روابط گسترده تر خواهد شد. بايد زمينه را فراهم کنيم تا ملت هاي دو کشور به ايران و مصر سفر کنند و بايد همکاري ميان دو ملت در زمينه هاي گردشگري،صنعتي،کشاورزي،علمي و فناوري گسترش يابد. ايراني ها و مصري ها مي توانند قراداد امضا کنند و آن را اجرا کنند. در حوزه سياسي نيز تلاش ها ادامه خواهد يافت تا نزديکي ميان مصر و ايران حاصل شود. در يک سال اخير نيز مسائل خوبي در روابط دو کشور رخ داده است.


****‌استعمارگران و برده داران مخالف چنين روابطي ميان تهران و قاهره هستند
احمدي نژاد در پاسخ به اين پرسش که همکاري راهبردي ميان ايران و مصر به باور شما باعث نگراني برخي ها خواهد شد، چه طرف هايي از داخل يا خارج مخالف اين همکاري هستند؟ گفت: عوامل زيادي وجود دارد ولي عوامل منطقه اي در اين زمينه متاثر از عوامل فرامنطقه اي هستند. زماني که کشورهاي منطقه متحد شوند، شاهد آن خواهيم بود که منطقه اي متحد از اقيانوس اطلس و درياي مديترانه و درياي سياه تا درياي خزر، خليج فارس، درياي عمان و درياي سرخ شکل مي گيرد. هدف اين اتحاديه همکاري ميان کشورهاي منطقه است. در صورتي که اين اتحاديه شکل بگيرد، نيازي به کشورهاي خارجي وجود نخواهد داشت بنابراين کساني که منافع خود را از دست مي دهند، مخالف روابط ايران و مصر هستند. استعمارگران و برده داران مخالف چنين روابطي هستند. متاسفانه اين طرف ها برخي از انسان هاي سست و کوته فکر را در منطقه با خود همراه مي کنند. اين افراد نگاه ملي و اسلامي به مسائل ندارند و نگاه آنان به موضوعات بر اساس مسائل شخصي است. شکي در اين نيست در صورتي که روابط ايران و مصر تقويت شود ديگر کشورها در منطقه مجبور مي شوند اين روابط را همراهي کنند. برخي از کشورهاي منطقه که به آمريکا تکيه دارند، اگر اتحاد ميان کشورهاي بزرگ مسلمان را ببينند،ترجيح مي دهند اين روابط را همراهي کنند.


*** آرزوي من سفر به غزه است
وي در پاسخ به اين پرسش که دوست داريد به غزه برويد؟گفت: آرزوهاي من بالاتر از اين مسئله است. آرزوي من اين است که پس از آزادي کامل در قدس در اين شهر نماز بخوانم. اگر اجازه بدهند با فلسطينيان در غزه ديدار خواهم کرد.


*** ما هميشه از سفر عباس به ايران استقبال کرده ايم
رئيس جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به اين پرسش که ايران از گروه هاي مقاومت فلسطيني حمايت مي کند، محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين، ايران را کشوري مهم در منطقه دانست و آمادگي خود را براي سفر به ايران اعلام کرد، نظر شما درباره اين موضع عباس چيست؟بيان داشت: ما هميشه از سفر عباس به ايران استقبال کرده ايم. دولت تشکيلات خودگردان فلسطين در ايران سفارت دارد و ايران اولين کشوري است که سفارت رژيم صهيونيستي را تعطيل کرد و اين سفارتخانه را در اختيار فلسطينيان قرار داد. ما در مسئله فلسطين خواهان محقق شدن آرزوهاي ملت فلسطين هستيم که اين مسئله در سايه وحدت ملت فلسطين محقق خواهد شد. ما از هر تلاشي براي وحدت گروه ها و مردم فلسطين استقبال و حمايت مي کنيم.


***  از هيچ گروه خاصي در فلسطين حمايت نمي کنيم
وي در پاسخ به اين پرسش که آيا طرفدار گروه خاصي از گروه هاي فلسطيني هستيد؟ گفت: ما طرفدار حقوق ملت فلسطين هستيم و از انتخاب ملت فلسطين حمايت مي کنيم. تمامي تلاش هاي ايران مقدمه سازي براي اين است که ملت فلسطين بتواند انتخابات خود را برگزار کند. ما از همه گروه هاي فلسطيني حمايت مي کنيم و هر گروهي درخواست کمکي از ما داشته باشد به اين گروه کمک خواهيم کرد و با همه اين گروه ها ارتباط داريم و هدف اين ارتباط حمايت از ملت فلسطين است.

وي در پاسخ به اين پرسش که گروه هاي مقاومت فلسطيني در جنگ اخير اسرائيل عليه غزه اعلام کردند ايران سالهاست که از گروه هاي مقاومت حمايت مالي و تسليحاتي مي کند، آيا اين مسئله را تاييد مي کنيد و آيا به حمايت خود از گروه هاي مقاومت ادامه مي دهيد يا اين که اين حمايت ها پايان يافته است؟گفت: هر ملتي حق دارد شيوه دفاع از خود را داشته باشد. اين ملت فلسطين است که تصميم مي گيرد با چه شيوه و سلاحي از خود دفاع  کند. ما هميشه از اراده ملت فلسطين حمايت مي کنيم. ملت فلسطين ملت مظلومي است و هميشه از اين ملت و خواسته آن حمايت خواهيم کرد.

*** حمايت از ملت فلسطين بخشي از راهبردهاي اساسي انقلاب اسلامي ايران است
احمدي نژاد در پاسخ به اين پرسش که آيا از فلسطينيان حمايت مالي و تسليحاتي مي کنيد؟بيان داشت: حمايت از ملت فلسطين بخشي از راهبردهاي اساسي انقلاب اسلامي ايران است. روز جهاني قدس در ايران پايه گذاري شد. حمايت ما از فلسطين به دليل ظلم و ستمي است که بر ملت فلسطين واقع شده است و ما حامي مظلومان هستيم. اين که ايران چه نوع کمکي به فلسطينيان داشته باشد به اراده ملت فلسطين باز مي گردد. ممکن است فلسطينيان درخواست ديگري از ما داشته باشند و اين که در حمايت از فلسطين تظاهرات کنيم و ما نيز تظاهرات مي کنيم. سي و سه سال است که نماز جمعه در همه شهرهاي ايران برگزار مي شود. در نماز جمعه براي حمايت از ملت فلسطين کمک هاي خيريه جمع آوري مي شود و اين کمک ها در اختيار ملت فلسطين قرار مي گيرد. همچنين در نماز جمعه شعارهايي در حمايت از ملت فلسطين سرداده مي شود.


*** جنگ راه حل رفع بحران در آن كشور نيست 
دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان پيرامون بحران سوريه اظهارنظر كرد و گفت كه جنگ راه حل رفع بحران در آن كشور نيست و حل منازعه سوريه راه حل نظامي ندارد. 

رئيس جمهور در اين مصاحبه طرفين منازعه را به گفتگو فراخواند و خواستار برگزاري انتخاباتي ملي در سوريه شد.

دكتر احمدي نژاد در ادامه افزود "جنگ راه حل اين بحران نيست... دولتي كه از طريق جنگ بخواهد حكومت كند كارش بسيار دشوار خواهد بود. نبايستي اجازه داد جنگي فرقه اي در سوريه به راه بيفتد." 


***تجاوز به سوريه، ناشي از ضعف صهيونيست هاست
وي درباره تجاوز اخير رژيم صهيونيستي به سوريه تاکيد کرد: اين تجاوز ناشي از ضعف صهيونيست هاست. دوره صهيونيست ها پايان يافته است. فکر مي کنم رهبران آمريکا به اين نتيجه رسيده اند که صهيونيست ها نمي توانند از منافع آمريکا حمايت کنند و مقدمه براي خروج صهيونيست ها فراهم شده است تا افراد ليبرال تري جايگزين آنها شوند. صهيونيست ها مي خواهند با بحران سازي در منطقه باقي بمانند اما اي کاش شرايط سوريه به گونه اي بود که مي توانست از خود دفاع کند.

*** ما نبايد درباره کناره گيري بشار اسد تصميم گيري کنيم
احمدي نژاد درباره راه حل ايران براي بحران سوريه و در پاسخ به اين پرسش که آيا ادامه کار بشار اسد رئيس جمهور سوريه را بخشي از راه حل مي دانيد يا اين که بهتر است از قدرت کناره گيري کند،تاکيد کرد: اين حق مردم سوريه است که بايد درباره ادامه کار و کناره گيري فردي تصميم گيري کنند. ما نمي توانيم در اين زمينه اظهار نظر کنيم. ما بايد از ايجاد تفاهم ملي و برگزاري انتخابات آزاد در سوريه حمايت کنيم. تلاش ما اين است که تفاهم ملي در اين کشور محقق شود و معتقديم جنگ راه حل درستي نيست. دولتي که مي خواهد با جنگ حاکم شود با وضع دشواري روبرو خواهد شد و اين وضع براي گروه هايي که مي خواهند با جنگ به قدرت برسند، همين گونه است. نبايد جنگ فرقه اي در سوريه رخ دهد و بايد از ايجاد تفاهم ملي ميان شهروندان اين کشور حمايت کنيم و همه به اراده مردم سوريه در انتخابات آزاد احترام بگذاريم. نبايد در امور داخلي سوريه دخالت کنيم. زماني انتخابات آزاد برگزار مي شود که امنيت در کشور وجود داشته باشد و زماني امنيت مستقر مي شود که تفاهم ملي رخ دهد و در صورتي که اين تفاهم نباشد امنيتي نيز نخواهد بود و انتخابات آزادي نيز برگزار نخواهد شد. بنابراين تلاش ما ايجاد تفاهم ملي در سوريه است. ما از اراده مردم سوريه دفاع مي کنيم.


*** اگر در عراق آتشي برافروخته شود ، همه را خواهد سوزاند
محمود احمدي نژاد همچنين با درخواست از کشورهاي منطقه براي تلاش به منظور حفظ وحدت در عراق هشدار داد هرگونه آشوب و ناآرامي در اين کشور بر کل منطقه تاثيرگذار خواهد بود .

احمدي نژاد تصريح کرد: اگر آتشي برافروخته شود ، همه را خواهد سوزاند. 
 
وي افزود: من صادقانه به همه آنهايي که در عراق مداخله مي کنند مي گويم که دچار آسيب خواهند شد.

وي گفت: تلاش براي تجزيه عراق از قديم وجود داشت و برخي از کشورهاي غربي به دنبال اين هدف هستند. ممکن است برخي از کشورهاي منطقه به اشتباه وارد اين راهبرد شده باشند اما هر نوع تجزيه عراق به زيان ملت اين کشور و ملت منطقه است. چنين توطئه اي وجود دارد و بايد ملت عراق متحد شوند و از کشور خود دفاع کنند. عراقي ها بايد با اتحاد کشور خود را اداره کنند و همه در اداره کشور مشارکت داشته باشند. انتخابات آزاد در کشور وجود داشته باشد و هيچ طرفي، طرف ديگري را از صحنه سياسي به حاشيه نراند. بايد عراقي ها متحد و به اصول کشور خود پايبند باشند. در صورتي که اين کشور آسيب ببيند همه اقوام و گروه هاي سياسي عراق آسيب خواهند ديد. بايد همه ما تلاش کنيم تا عراقي ها به تفاهم برسند. اگر کشورهاي منطقه دلسوز مردم عراق هستند بايد از روند تفاهم در اين کشور حمايت کنند. هر کس در مسير تفرقه حرکت کند، دوست ملت عراق نخواهد بود.

احمدي نژاد در پاسخ به اين پرسش که آيا اطلاعاتي در دست داريد که طرف هاي خارجي در امور داخلي عراق دخالت مي کنند، گفت: اخبار اين مسئله منتشر شده است اما هدف ما اين است که عراقي ها در مسير وحدت حرکت کنند. به کساني که در امور عراق دخالت مي کنند، مي گويم اگر مشکلي در اين کشور ايجاد شود همه کشورهاي همسايه دچار مشکل مي شوند. اگر مشکلي در عراق ايجاد شود، ايران،ترکيه،عربستان و اردن نيز به مشکلاتي دچار خواهند شد. ما به لحاظ انساني به يکديگر مرتبط هستيم. ارتباط هاي قومي در عراق به ديگر کشورهاي همسايه امتداد دارد. نمي توان گفت اگر بخشي از انبار خرمن گندم آتش بگيرد بخش ديگر اين خرمن مصون خواهد ماند. خطوط مرزي ميان کشورها خطوي فرضي است. در دايره انساني مرزي وجود ندارد و اگر آتشي رخ دهد همه را خواهد سوزاند. 

احمدي نژاد در ادامه گفت: همه بايد براي متحد کردن عراق تلاش کنيم. خرابي و کشتار مردم اين کشور کافي است و بايد همه شهروندان اين کشور متحد شوند تا عراق آباد شود. عراق بايد کشور قوي باشد و قوي شدن اين کشور به نفع همه کشورهاي منطقه و کشورهاي اسلامي است. همه بايد تلاش کنيم تا مشکلات عراق از طريق راه هاي قانوني، عدالت و دوستي و برابري حل و فصل شود. مشکلات داخلي ملت ها با جنگ حل و فصل نمي شود.

رئيس جمهور اسلامي ايران در پاسخ به اين پرسش که آيا ايران تلاش هايي را براي حل و فصل بحران عراق آغاز کرده است، تاکيد کرد: تلاش هاي ايران ادامه دارد و مي خواهيم اين بحران کاهش يابد. تماس هاي ايران با همه گروه ها در جريان است و تلاش مي کنيم ديدگاه طرف ها به يکديگر نزديک شود. همچنين رايزني هايي با برخي از کشورهاي منطقه داريم. فعاليت هاي ديپلماتيک در جريان بوده ولي شرايط عراق بسيار پيچيده است.

احمدي نژاد در پاسخ به اين پرسش که آيا نگران اين مسئله هستيد که عراق به سه کشور کرد، سني و شيعه تجزيه شود، گفت: در صورتي که چنين مسئله اي رخ دهد اين سه کشور و کشورهاي همسايه نيز زيان خواهند کرد. اما زيان ايران کمتر از کشورهاي ديگر خواهد بود زيرا روابط خوبي با همه اقوام ايران داريم. در صورتي که عراق به سه کشور تجزيه شوند به معناي آن است که سه کشور ضعيف و متخاصم تشکيل خواهند شد و اختلافات ميان اين کشورها تا پنجاه سال ديگر نيز حل و فصل نخواهد شد. نفع همه طرف ها در عراق در وجود داشتن يک عراق متحد و پيشرفته است. استعمارگران به دنبال تجزيه کشورهاي منطقه از ترکيه و ايران تا سوريه،عراق و عربستان هستند تا کشورهاي منطقه ضعيف شوند و آنها براي هميشه بر ما مسلط شوند.

خبرنگار الميادين از رئيس جمهور ايران پرسيد، برخي از طرف ها در منطقه به دنبال فتنه شيعي-سني در منطقه هستند، نظر شما چيست؟

*** طرح فتنه شيعي-سني طراحي جديد استکبار است
احمدي نژاد گفت: اين سياست طراحي جديد استکبار است. قدرت هاي استکباري به دنبال برهم زدن ثبات مذهبي در منطقه  هستند. چه کسي از اين منطقه مي تواند ادعا کند که مي تواند مانند پيامبر اکرم(ص) زندگي کند؟ چه کسي مي تواند ادعا کند يک درصد آموزه هاي نبي اکرم(ص) را در زندگي خود اجرا کرده است؟ چه کسي مي تواند ادعا کند يک هزارم پيامبر(ص) را شناخته است؟ همه به شناخت پيامبر(ص) و حرکت در مسير ايشان نيازمنديم. ادعاي مسلمان بودن براي طرفي و ضد اسلامي بودن طرف ديگر درست نيست. سني ها و شيعيان نقطه مشترک زيادي دارند. آنان در خداوند، پيامبر(ص) و قرآن مشترکند و فقط اختلافاتي درباره برخي جزئيات وجود دارد. آيا در ميان سني ها اختلافاتي وجود ندارد؟ چنين اختلافاتي ميان شيعيان نيز است. انسان ها نمي توانند کاملا شبيه يکديگر باشند. امروز قدرت هاي استکباري مي بينند ملت ها در حال بيدار شدن هستند و قدرت ملت ها در حال آزاد شدن است. قدرت هاي استکباري تلاش مي کنند تا ميان مردم منطقه تفرقه ايجاد کنند. برخي افراد مزدور اين قدرت هاي استکباري و برخي نيز بي اطلاع هستند. اختلافات مذهبي در اروپا صدها برابر اختلافات در منطقه ماست. اروپايي ها عليه ما متحده شد اند. چگونه ما نمي توانيم متحد شويم؟ همه بايد متحد شويم تا اسلام را بشناسيم. اسلام و پيامبر(ص) مظلوم هستند. عمر توطئه در منطقه کوتاه خواهد بود ولي اين توطئه زيان گسترده اي خواهد داشت و اميدوارم همه درباره اين توطئه هوشيار باشند.

*** بايد ملت ها انتخابات آزاد داشته باشند
رئيس جمهور اسلامي ايران در پاسخ به اين پرسش که برخي ها مي گويند ايران در امور کشورهاي عربي به ويژه در بحرين و يمن دخالت مي کند، گفت:  فکر مي کنيم همه ملت ها بايد آزاد باشند. بايد مردم حکومت هاي خود را انتخاب کنند و اين خواسته را براي ملت فلسطين، مصر و بحرين داريم و تفاوتي ميان اين ملت ها وجود ندارد و بايد اين ملت ها انتخابات آزاد داشته باشند. ما از حقوق ملت ها دفاع مي کنيم.

***  بايد چماق را به کناري بگذارند، تا گفتگو  کنيم
رئيس جمهور اسلامي ايران در پاسخ به اين پرسش که جو بايدن معاون رئيس جمهور آمريکا در کنفرانس امنيتي مونيخ اعلام کرد اين کشور آماده گفتگوي مستقيم با ايران است، پاسخ شما به اين اظهار نظر چيست،گفت: گفتگو بايد در شرايط عادلانه و احترام آميز برگزار شود. چنين وضعي در اين شرايط وجود ندارد. آمريکايي ها 34 سال در برابر ايران ايستاده اند و بايد تغييري در رفتار خود ايجاد کنند. آمريکايي ها اعمال فشار مي کنند و به قول خود مي گويند با چماق بر سر ايران اين کشور را به گفتگو وادار مي کنند. اين وضع بدي است و بايد چماق را به کناري بگذارند، تا گفتگو  کنيم. بايد اين گفتگو در شرايط عادلانه و احترام دوجانبه براي حل و فصل اختلافات نه براي تحميل خواسته انجام شود. مشکلي در گفتگو با آمريکا وجود ندارد و تنها مشکل رفتار دولت آمريکاست. بايد آمريکايي ها رفتار خود را تغيير دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار