کرزاي و زرداری در کنفرانس خبری مشترک با سران انگلیس خواستار پيوستن طالبان به فرايند سياسي در افغانستان شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  رئیس جمهور افغانستان روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با سران انگلیس و پاکستان ابراز امیدواری کرد طالبان از فرصت موجود برای پیوستن به فرایند سیاسی در کشورش استفاده کند.

حامد کرزای مذاکرات سه جانبه با رییس جمهور پاکستان و نخست وزیر انگلیس در لندن را بسیار مثبت ارزیابی کرد وگفت در این مذاکرات پیشرفت حاصل شد.

وی از اظهارات دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس که خواستار پیگیری فرایند سیاسی در افغانستان و تعمیق مناسبات کابل و اسلام آباد شده بود، استقبال و ابراز امیدواری کرد این مذاکرات منجر به تعمیق مناسبات میان سه کشور شود.

رئیس جمهور افغانستان با بیان این مطلب که امیدوار است همه مسایلی که روز دوشنبه در لندن مطرح شد، عملی شود، گفت: امیدوارم طالبان از فرصت بوجود آمده برای شرکت در فرایند سیاسی در افغانستان استفاده کند.

کرزای گفت: همه گروه های افغان می توانند در ساختن آینده افغانستان شرکت کنند.

کرزای گفت: امیدوارم مناسبات میان پاکستان و افغانستان نزدیک تر شده و دو کشور به سطح مناسبات دو کشور همسایه و برادر دست یابند.

آصف علی زرداری رییس جمهور پاکستان نیز در سخنانی ، مذاکره درباره مسایل مرزی را از جمله محورهای اصلی این نشست توصیف کرد و گفت مسئله مدیریت مرزی از جمله مسایل مهم برای هر دو کشور افغانستان و پاکستان است.

وی گفت صلح در افغانستان به منزله صلح در پاکستان است و گفت به اعتقاد دولت پاکستان دو کشور تنها با همکاری یکدیگر و در فضای آرام است که می توانند به حیات خود ادامه دهند و مناسبات خود را تعمیق کنند.

وی گفت دولت پاکستان از هر گامی که در جهت صلح در افغانستان و گفتگو با طالبان برداشته شود استقبال و حمایت می کند.

وی ابراز امیدواری کرد جنگ در افغانستان که موجب آسیب همه شده است پایان یابد.
برچسب ها: کرزای ، زرداری ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار