فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: اجرای صحیح و بی نقص طرح توسعه کشاورزی با ایجاد اشتغال مولد و استفاده از ظرفیت های منطقه، توسعه و آبادانی شهرستان را به دنبال دارد.

ˈسعید افشارنادریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: مطابق هماهنگی های انجام شده با مراجع استانی و فرادستی، طرح 580 هکتاری پرورش گل محمدی در روستاهای ˈلزورˈ و ˈاهنزˈ از بخش ˈارجمندˈ شهرستان، به عنوان نخستین طرح توسعه کشاورزی استان تهران افتتاح می شود.

وی گفت: البته به دلیل تراکم ماموریت های مسؤولان، افتتاح این دو واحد و واحد انجماد اسپرم دام سنگین شهرستان فیروزکوه که نخستین پروژه از این دست در سطح خاورمیانه است، پس از 22 بهمن انجام خواهد شد.

افشارنادری با تاکید بر لزوم اهتمام همه مسؤولان امر به این پروژه ها، خواستار رفع موانع و مشکلات احتمالی موجود آنها شد.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای طرح توسعه کشاورزی در روستای ˈمزدارانˈ از بخش مرکزی، گفت : با انجام این مهم حداقل دوهزار هکتار به سطح زیر کشت شهرستان اضافه می شود که نیازمند تدبیر نحوه انتقال آب آن به طول 5/12 کیلومتر است.

فرماندار فیروزکوه بیان کرد: غیر از این پروژه، در سایر پروژه های تعریف شده مطابق آمایش سرزمینی برنامه ریزی شده از جمله واحدهای مرغداری در منطقه ˈگورسفیدˈ و واحدهای پرورش قارچ در منطقه ˈطارسˈ، تخصیص آب باید در قالب سازوکار تعریف شده و به همت امور آب شرق استان انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد پس از برگزاری جلسات متعدد و فراوان، تعیین تکلیف تخصیص آب به عنوان مهمترین چالش فراروی طرح ها، به نوعی تدبیر شود تا موجبات نارضایتی اعضای تعاونی ها را فراهم نکند./س


برچسب ها: توسعه ، کشاورزی ، آبادانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.