کارشناس مسوول دفتر اعتیاد بهزیستی استان اصفهان، با اشاره به افزایش 9 درصدی اعتیاد در میان زنان در 9 ماهه سال نسبت به مدت مشابه سال پیش گفت: نسبت مراجعه‌کنندگان زن معتاد به کمپ‌های ترک اعتیاد نسبت به افزایش گرایش آن‌ها به اعتیاد بسیار کم است.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
«علی‌اکبر ابراهیمی» اظهار کرد: متاسفانه رشد اعتیاد در میان زنان نسبت به مردان افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون دو کمپ ترک اعتیاد زنان در استان اصفهان فعالیت می‌کنند، افزود: تا پایان امسال سومین کمپ ترک اعتیاد زنان اصفهان نیز راه‌اندازی می‌شود.

کارشناس مسؤول دفتر اعتیاد بهزیستی استان اصفهان با بیان این‌که ظرفیت این دو کمپ حدود 90 نفر است، ادامه داد: این تعداد در بازه‌ی زمانی 28 روزه در کمپ نگهداری می‌شوند.

ابراهیمی با بیان این‌که شمار مراجعه‌کنندگان به درمان به کمپ‌های ترک اعتیاد با توجه به آمار زنان معتاد در استان بسیار کم است، افزود: بیش از 40 درصد از مراجعه‌کنندگان زن به کمپ‌های ترک اعتیاد از استان‌های هم‌جوار و یا اتباع بیگانه هستند.

وی با تاکید بر این‌که اکثر زنان معتاد بومی استان اصفهان با استفاده از دارو نسبت به درمان اعتیاد خود اقدام می‌کنند، تصریح کرد: 17 تا 35 ساله‌ها بیشترین آمار زنان معتاد اصفهان را تشکیل می‌دهند.

کارشناس مسؤول دفتر اعتیاد بهزیستی استان اصفهان با بیان این‌که ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد در استان اصفهان همیشه پر است، افزود: دفتر مبارزه با اعتیاد بهزیستی استان اصفهان طرحی را با عنوان خانه‌های بین راهی طراحی کرده است که چنانچه این طرح مورد تایید سازمان‌های مربوطه قرار گیرد می‌توان به اندازه قابل توجهی در بهبود کامل معتادان به موفقیت دست پیدا کرد.

ابراهیمی با بیان این‌که اجرای طرح خانه‌های بین راهی نیازمند همکاری شهرداری، شورای هماهنگی با مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه علوم پزشکی است، یادآور شد: در این طرح معتادان در طول روز برای کار از خانه خارج می‌شوند و در شب هنگام برای درمان، معاینه، مشاوره و اسکان به این خانه‌ها باز می‌گردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: اعتیاد ، زنان ، کمپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.