رييس‌جمهور با بيان اينكه با وجود مانع تراشي‌هاي دشمنان غني‌سازي 20 درصد در ايران با موفقيت انجام شد، گفت: دشمنان الان هم مي‌گويند ايران نمي‌تواند موجود زنده به فضا بفرستد در حالي كه اطمينان دارم که جوانان مصمم ما مي‌توانند ظرف چند سال آينده انسان به فضا بفرستند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد پيش از ظهر امروز (دوشنبه) در پنجمين روز از دهه فجر انقلاب اسلامي و در روز ملي فناوري فضايي كه در سالن اجلاس سران برگزار مي شد، با اشاره به جايگاه رفيع انسان گفت: همه بحث ها در دنيا به انسان باز مي گردد، علم، حكمت، رشد و تعالي، صعود به كهكشان ها و همه اين عالم در جهت رشد و شكوفايي انسان قرار دارند كه بر پايه فطرت الهي تا بالاترين قله كمال پيش خواهد رفت و همه اينها در خدمت او كه بالاترين مخلوق خداست، مي باشند.

رييس جمهور افزود: ماموريت انسان شكوفايي و رسيدن به قله هاي كمال و طي طريق كردن در اين راه است كه البته بدون علم و دانش و حركت در مرزهاي دانش غيرممكن است.

احمدي‌نژاد بااشاره به اهميت علم و دانش در زندگي انسان اظهار داشت: نوري كه هميشه وجود انسان را روشن مي كند و راه و ابزار لازم را براي حركت او در اختيارش قرار مي دهد، دانش است، مسير دانش بي پايان بوده و دايره علم نامحدود و بي انتهاست و معناي اين حرف ها اين است كه تلاش براي كسب علم مستمر و بي پايان است.

وي در ادامه افزود: علم اندوزي براي انسان نقطه پاياني ندارد، انسان مي تواند به خزانه علم الهي متصل شده و تا ابد در مسير بي نهايت بالا برود و هر قدر علم او گسترده تر باشد، انسان بزرگ تر و عزيزتر خواهد بود.

رييس جمهور با بيان اينكه انسان در كنار علم آموزي بايد از توحيد، عبوديت، ايمان و پاكي كه لوازم ديگر تعالي و پيشرفت هستند، استفاده كند، خاطرنشان كرد: امروز سرعت حركت علمي ملت ايران و دانشمندان و متخصصان ايراني سرعت بسيار بالايي است.

وي با بيان اينكه ملت ايران در مسير رشد علمي به مرز بلوغ رسيده است، گفت: در هر مسيري كه بخواهيد حركت كنيد و به رشد برسيد، بايد قبل از آن استعدادها را فعال كنيد كه مقدمات فعال شدن استعدادها تلاش و كوشش است. مسير رشد علمي يك نقطه بلوغ دارد و امروز فناوري فضايي ايران با تلاش متخصصين از دانش مقدماتي خود فراتر رفته و به مرز بلوغ دست يافته است.

رييس جمهور با اشاره به ساخت ماهواره هاي زهره و ناهيد و سيمرغ كه قرار است در آينده به فضا پرتاب شوند، اظهار داشت: امروز مانعي براي دانشمندان ايراني در رسيدن به مدارهاي 36 هزار كيلومتري از زمين نيز وجود ندارد و دانشمندان كشورمان مي توانند با تلاش به اين سطح از توانمندي برسند چرا كه به ابعاد كار تسلط يافته اند و اين يعني بلوغ علمي.

وي در ادامه افزود: در ساير علوم همچون پزشكي، بيوتكنولوژي، علوم هسته اي، مهندسي، علوم پايه، علوم زيستي نيز متخصصان كشورمان به بلوغ رسيده اند كه اينها اتفاقات بزرگي است.

احمدي نژاد با گراميداشت ياد شهيد تهراني مقدم و ديگر شهدا و بزرگان به ويژه كساني كه در عرصه هاي علمي تلاش كردند، اظهار داشت: امروز ملت ايران با تلاش ها و فداكاري متخصصان، دانشمندان و صنعتگران عزيز به مرزهاي بلوغ علمي و فناوري كه محصول جانفشاني همه اين عزيزان است دست يافته است.

رييس جمهور با اشاره به مانع تراشي، طراحي ها و فشارهاي دشمنان گفت: ملت ايران به طور ويژه و استثنايي مورد بغض و کينه شياطين است و دليل آن هم ويژگي هاي برجسته و منحصر به فرد اين ملت است، چرا که ملت ايران در طول تاريخ هميشه موحد بوده و خواهان صلح، عدالت جويي و حق پذيري در دنيا بوده است.

احمدي نژاد به حوادث تاريخ 100 تا 150 ساله اخير ملت ايران اشاره و خاطرنشان کرد: در طول تاريخ شاهد بوده ايم که هر بار ملت ايران به سمت جايگاه شايسته خود خيز برداشته است، شياطين و فاسدان عالم و برخي خودخواهان سعي در چيدن پر و بال ملت ايران داشتند.

وي با اشاره به نگراني شياطين از پيشرفت ملت ايران تصريح کرد: ملت ايران داراي پيام، مکتب، آرمان و سابقه تاريخي پر افتخار است که اگر قرار باشد در کنار استعمارگران در مرزهاي علم و دانش و پيشرفت اقتصادي و اجتماعي قرار گيرد، ديگر جايي براي چپاول آنها نخواهد بود.

وي افزود: شياطين و استعمارگران هر روز به عناوين مختلف سعي در عقب نشاندن ملت ايران دارند و در مورد پرتاب ماهواره با موجود زنده نيز مانند موضوع هسته اي عمل کردند، چنانكه در موضوع هسته اي ابتدا مدعي بودند كه ايرانيان نمي توانند به اين فناوري دست يابند و بعد از دستيابي دانشمندان ايراني به اين سطح از دانش، گفتند نمي توانند از آن استفاده كنند، ولي ديدند كه حتي با وجود مانع تراشي هاي آنان غني سازي 20 درصد نيز در ايران با موفقيت انجام شد و الان هم مي گويند ايران نمي تواند موجود زنده به فضا بفرستد در حالي كه اطمينان دارم که جوانان مصمم ما مي توانند ظرف چند سال آينده انسان به فضا بفرستند.

احمدي نژاد با اشاره به فشار بيگانگان بر ملت ايران اظهار داشت : بخش اصلي فشارهاي آنان فشارهاي اقتصادي است که براي جلوگيري از بلوغ علمي ايران اعمال مي شود.

رييس جمهور با اشاره به مراسم بزرگداشت اميرکبير كه چندي قبل برگزار شد، اظهار داشت: دست دشمن در لباس و نام ايراني مقابل ماست، آدم‌هاي کوتاهي که براي رسيدن به پست صدارت و نخست‌وزيري و يا يک پست حکومتي حاضرند شرافت و وطن خود را بفروشند و آن دشمنان الان هم هستند و ما هر چه اوج بگيريم بغض آنها بيشتر مي‌شود، اما دامن ما از دست آنها دورتر خواهد شد.

رييس‌جمهور با بيان اينکه فناوري فضايي يک لوکوموتيو پيش‌برنده کل علوم و فناوري هاي کشور است، تصريح کرد: همه علوم در دانشگاه‌ها توسط لوکوموتيو فناوري فضايي به صورت هم‌افزا و مفيد کار مي‌کنند، پس بايد در اين مسير حرکت کنيم چون کسي که بالا نرود و در فضا نايستد، اين پايين هم نمي‌تواند زندگي کند، پس هم در مديريت زمين بايد مشارکت داشته باشيم و هم در آسمان حاضر باشيم و مسائل را پيش ببريم.

احمدي نژاد در ادامه اظهار داشت: با وجودي که از نظر بودجه دولت در فشار است اما حتما از فعاليت هاي فضايي در اولويت پشتيباني خواهد کرد.

رييس جمهور گفت: به لطف خدا از اين سختي ها عبور خواهيم كرد و به جايي مي رسيم که آنها حسرت ايستادن در کنار ملت ايران را با خود به گور ببرند.

احمدي نژاد با تشکر از متخصصين و دانشمندان حاضر در اين مراسم اظهار داشت: تلاش دانشمندان ايراني براي پيشرفت در واقع به نفع بشريت است و پيشرفت ملت ايران در واقع پيشرفت همه بشريت است چرا كه وقتي اين ملت در قله ها قرار مي گيرد در واقع پرچم توحيد و عدالت و انسانيت را در قله مستقر کرده است.

رييس جمهور کار متخصصان و دانشمندان علوم فضايي را الهي و مقدس عنوان کرد و گفت: با اين ديدگاه سرعت پيشرفت چند برابر خواهد شد، هر جا كه کار با عشق و انگيزه الهي انجام شود، سرعت پيشرفت اصلا قابل محاسبه نيست، که كار در عرصه علوم فضايي ايران امروز اين چنين است و ان شاءالله افتخارات بزرگ به نام شما و براي ايران و جامعه بشري ثبت خواهد شد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: احمدی نژاد ، فضا ، غنی سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار