آيين‏ نامه اجرايي فعاليت اقامتگاه های بوم گردی تا پایان سال جاری از سوی معاون گردشگری کشور ابلاغ مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد علی فیاضی مدیر کل طبیعت گردی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، با اشاره به بررسی آيين‏ نامه اجرايي فعاليت اقامتگاه‏هاي بوم گردي در شوراي استانداردسازي گفت: آيين‏ نامه اجرايي فعاليت اقامتگاه های بوم گردی در کارگروه استاندارد درحال پیگیری است و تا پایان سال جاری از سوی معاون گردشگری کشور ابلاغ مي شود.

وی افزود: اقامتگاه ها بوم گردی تنها صرف اقامتگاه تعریف نمی شود و فضای پیرامون و اماکن گردشگری و المان هاي فرهنگی و تاریخی را در برمی گیرد.

فياضي ادامه داد: در اقامتگاه های سنتی و بومی با سازه هایی متناسب با طبیعت  همراه بهره گیری از انرژی های پایدار چون انرژی خورشیدی ، آب گرم کن های خورشیدی و ... صیانت از طبیعت را شاهد خواهیم بود.

وی اقامتگاه بومگردی را اقامتگاهی تعریف کرد که انسان را به طبیعت برمی گرداند اظهارداشت: انسان در این اقامتگاه طبیعت را در کنار خود حس می کند و با بهره گیری از انرژی طبیعت آسایش زندگی خود را تامین می کند.

شایان ذکر است؛ با تصويب آيين نامه اجرايي اقامتگاه هاي بوم گردي بستري شفاف پيش روي مديران اين نوع از اقامتگاه ها قرار خواهد گرفت تا منطبق با معيارهاي بومي اين مناطق و رعايت ضوابط و استانداردهاي تعريف شده رضايتمندي گردشگران و توسعه گردشگري بومي در مناطق مختلف بکر کشور محقق شود./عب
برچسب ها: گردشگری ، طبیعت ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار