رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت : يكي از مهمترين پیام‌هاي انقلاب اسلامي ايجاد و تعميق بخشي وحدت بر محور اسلام، قرآن و پیامبراکرم (ص) و عبور از فضاي فرقه‌اي، است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام مبلغي با اشاره به پیام های انقلاب اسلامی گفت: يكي از مهمترين پیام‌هاي انقلاب اسلامي ايجاد و تعميق بخشي وحدت ميان شیعه و سنی بر محور اسلام، قرآن و پیامبر گرامی اسلام (ص) و عبور از فضاي فرقه‌اي، طائفه‌اي و تعميم الفت و برادري بین امت اسلام مي باشد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامي با شعار وحدت، از فضای فرقه‌ای، طائفه‌ای و تمرکز بر یک فرقه عبور کرده است؛ به گونه‌اي كه انقلاب سال 57 مردم ايران به رهبري حضرت امام راحل و روحانيت با وجود اكثريت شيعه، نه تنها انقلاب شیعی نام نگرفته، بلکه انقلاب اسلامی نامگذاري شده است.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس يادآورشد: جهان اسلام امروز ابعاد فرهنگی و سیاسی خاصي پیدا کرده و در هر دو طرف متعصبانی وجود دارند که با حرکت‌هایي مانند تکفیر، تفسیر به راي، فحاشي و ناسزاگويي، اوضاع شیعه و سنی را تیره می کنند.

وی با بیان این که دهه فجر محصول یک انسجام بوده و پیام انسجام اجتماعی را سر داده است، خاطرنشان کرد: هفته وحدت نيز به صورت صریح و شفاف، پیگیر ایجاد یک انسجام میان دو گروه بزرگی که تشکیل دهنده امت اسلامی هستند./س

برچسب ها: قم ، فرقه ، پیام ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.