مصوبه اخیر دولت در مورد قیمت‌گذاری خودرو با ارز مبادله‌ای، علاوه بر گمانه زنی‌هایی که در مورد قیمت جدید خودروها به همراه داشته، باعث افزایش تا ۷ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار نیز شده است.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛در حال حاضر قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۴۱ میلیون تومان است که نسبت به روزهای گذشته افزایش ۲ میلیون تومانی را می‌دهد، همچنین قیمت پژو ۴۰۵ با افزایش یک میلیون تومانی طی روزهای اخیر به ۲۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت تیبا نیز ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته و این روزها ۱۹.۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در مورد تیانا هم می‌توان به افزایش یک میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن با قیمت ۱۲۹ میلیون تومان اشاره کرد.

در روزهای اخیر ماکسیما نیز رشد هفت میلیون تومانی را تجربه کرده و در حال حاضر ۱۰۵ میلیون تومان معامله می‌شود. افزایش قیمت مگان هم در بازار یک میلیون تومان بوده و قیمت این خودرو به ۷۶ میلیون تومان رسیده است.

موهاوی نیز با افزایش قیمت ۱۰ میلیون تومانی طی روزهای اخیر، در حال حاضر به قیمت ۱۸۰ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود. در مورد مزدا ۳ نیز می‌توان به رشد ۷ میلیون تومانی قیمت این خودرو و فروش آن با قیمت ۱۰۵ میلیون تومان اشاره کرد.

قیمت هیوندایی I۲۰ نیز در بازار به ۶۵ میلیون تومان رسیده که رشد ۴ میلیون تومانی را طی روزهای اخیر نشان می‌دهد. افزایش قیمت کرولا نیز در این مدت ۲ میلیون تومان بوده و در حال حاضر به قیمت ۹۹ میلیون تومان معامله می‌شود.

آزرا گرانجو هم با افزایش قیمت ۵ میلیون تومانی این روزها به قیمت ۱۶۵ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. رشد قیمت سانتافه و سوناتا نیز در بازار به ترتیب ۷ و ۵ میلیون تومان بوده و در حال حاضر این خودروها ۱۶۵ و ۱۴۰ میلیون تومان معامله می‌شوند.


مصوبه قیمت‌گذاری خودرو در حالی بر لزوم قیمت گذاری با ارز مبادله‌ای تأکید دارد که گمانه‌زنی‌هایی درمورد قیمت خودروهای داخلی با اجرای این مصوبه صورت گرفته است، به طوری که بحث‌هایی در مورد قیمت‌گذاری حدود ۲۰ میلیون تومانی سایپا ۱۱۱ مطرح است که در حال حاضر قیمت کارخانه‌ای این خودرو ۱۲ میلیون تومان و قیمت بازار آزاد آن ۱۶.۵ میلیون تومان است.

در مورد نوع معمولی پراید نیز بحث‌هایی مبنی بر قیمت‌گذاری ۱۵.۵ تا ۱۶ میلیون تومانی مطرح است. در حال حاضر هر دستگاه سایپا ۱۳۲ به قیمت ۱۲ میلیون تومان توسط کارخانه عرضه می‌شود و همین خودرو در بازار با قیمت ۱۴.۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت کارخانه‌ای و بازار آزاد سایپا ۱۳۱ نیز به ترتیب ۱۲.۵ و ۱۴.۸ میلیون تومان است.

در خصوص تندر ۹۰ مدل E۲ نیز بحث‌هایی مبنی بر احتمال قیمت‌گذاری این خودرو در حدود ۲۹ میلیون تومان مطرح است. در حال حاضر این خودرو در بازار حدود ۳۵ میلیون تومان معامله می‌شود و قیمت کارخانه‌ای آن ۲۱ میلیون تومان است.

در مورد خودروهای پر فروشی مانند سمند و پژو ۴۰۵ نیز گمانه‌زنی‌ها از تغییرات جزئی قیمت کارخانه‌ای این خودروها حکایت دارد.

بحث افزایش قیمت خودروهای داخلی درحالی مطرح است که گفته می‌شود قیمت‌گذاری جدید باعث کاهش قیمت تعداد محدودی از خودرو‌ها مانند مگان و پژو ۲۰۶ در بازار خواهد شد، هرچند قیمت کارخانه‌ای این خودروها نیز به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت.
برچسب ها: خودرو ، بازار ، قیمت ، گمانه زنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار