سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه ساوه گفت: هم اکنون 400 موقوفه منفعتي در اين شهرستان وجود دارد که نيت بيش از 80 درصد واقفان برپايي مراسم روضه خواني و عزاداري سيد الشهدا (ع) است.

حجت‌الاسلام سيد محمد باقر طباطبايي سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه ساوه در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: تشويق مردم به سوي وقف با نيات جديد از جمله رويکردهاي اين سازمان است چون انجام آن مبتني بر نيازهاي روز جامعه ضروري است.

وي بيان کرد: فرهنگ متعالي وقف گستره متنوعي دارد اين فرهنگ متعالي اسلامي به منظور پر کردن خلاهاي مختلف فرهنگي، اعتقادي، اقتصادي و اجتماعي در جوامع مختلف به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام طباطبايي وقف براي انجام امور قرآني اشتغال جوانان، زوج هاي جوان،‌پژوهش، آموزش و امور فرهنگي را به عنوان بخشي از مهمترين نيازهاي روز جامعه عنوان کرد.

وي با اشاره به اين که در گذشته واقفان نسبت به نيازهاي روز جامعه وقف‌هايي را انجام مي دادند افزود: در آن زمان برخي دستگاههاي حاکم با برگزاري عزاداري امام حسين (ع) و جلسات روضه خواني مخالفت مي‌کردند،‌بنابراين مردم اموال خود را در زمينه روضه خواني امام و يارانش وقف مي‌کردند.

وي خاطر نشان کرد: کمکهاي خيران و وقف آن به شيوه هاي مختلف با توجه به نيازهاي جامعه مانند کمک به درمان بيماران نيازمند علاوه بر استفاده بهينه از اين کمک‌ها موجب ايجاد صدقه‌اي جاريه براي تمامي افراد ذيل در اين امر خداپسندانه مي‌شود./ف
برچسب ها: وقف ، خیره ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.