در حالیکه مسئولان وزارت صنعت اعلام کرده بودند با اجرای مصوبه جدید قیمت گذاری خودرو و اعلام قیمت های تجاری در سامانه 124 ، بازار خودرو به تعادل می رسد اين در حالي است که روز گذشته قیمت برخی محصولات افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،مصوبه جدید قیمت گذاری خودرو هفته گذشته از سوی دولت ابلاغ شد که هدف از تصویب آن ،جلوگيري از سفته بازي و ايجاد رانت کاذب در بازار خودرو عنوان شده است.

در همین راستا صالحی نیا معاون صنایع  و اقتصادی وزارت صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: اين مصوبه به نحوي تنظيم شده که با انگيزه مناسبي که خودروسازان در جهت افزايش توليد دارند، مي‌تواند قيمت بازار را به قيمت محاسباتي نزديک کند.

وی عنوان کرد که قیمت های تجاری خودرو ظرف 48 ساعت در سامانه 124 اعلام می شود و پس از آن با عرضه بیشتر خودرو قیمت بازار متعادل خواهد شد اما با اتمام این زمان و درج قیمت محصولات مدیران خودرو در این سامانه، شاهد رشد مجدد این محصولات در بازار بودیم.

بر اساس این گزارش در حالیکه قیمت بازار خودروی ام وی ام 530 تا هفته گذشته 38 میلیون بود قیمت تجاری آن در سامانه 124 معادل 40 میلیون تومان تعیین شد در صورتی گه به گفته مسئولان وزارت صنعت قیمت تجاری باید مابین قیمت بازار و نرخ مصوب تعیین شود.

همچنین بازار نیز به این قیمت واکنش نشان داد و به جای متعادل شدن ، با افزایش چشمگیری مواجه شد به طوریکه امروز این محصول به قیمت 45 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

در همین راستا نیز قیمت هر دستگاه ام.وی. ام ایکس 33 نیز که به تازگی 63 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است، هم اکنون در بازار آزاد به قیمت66 میلیون تومان به فروش می‌رسد در حالیکه قیمت این محصول تا هفته گذشته در بازار حدود 58 میلیون تومان بود.

بر اساس این گزارش قیمت انواع دیگر خودرو که هنوز در سامانه 124 درج نشده نیز طی 2 روز گذشته افزایش یافته به طوریکه  هر دستگاه 206 تیپ 2 که تا هفته گذشته 33 میلیون تومان بود هم اکنون با قیمت  40 میلیون تومان به فروش می رسد.

همچنین قیمت هر دستگاه تندر 90 صفر نیز با 2 ایربگ 37 میلیون و 300 هزار تومان است و  رانا صفر نیز در بازار به قیمت  35 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

قیمت تیبا نیز 500 هزار تومان افزایش یافته و این روزها 22 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

در مورد تیانا هم می‌توان به افزایش یک میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن با قیمت 129 میلیون تومان اشاره کرد.

بر همین اساس، قیمت هر دستگاه پراید هاچ بک 111 صفر در بازار  معادل 18.5 تا 19 میلیون تومان قیمتگذاری شده است .

در روزهای اخیر ماکسیما نیز رشد هفت میلیون تومانی را تجربه کرده و در حال حاضر 105 میلیون تومان معامله می‌شود و افزایش قیمت مگان هم در بازار یک میلیون تومان بوده و قیمت این خودرو به 78 میلیون تومان رسیده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار