استاندار خراسان رضوي گفت: حضور پرشور و گسترده مردم ولايت مدار استان در راهپيمايي22بهمن، برگ زرين ديگري را در تاريخ سراسر شور و حماسه خراسان رضوي رقم خواهد زد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد حسين فروزان مهر در گفتگوي زنده با شبکه استانی سیمای خراسان رضوی، ضمن تشريح دستاوردهاي پيروزي انقلاب اسلامي ايران طي سي و سه سال گذشته، اظهار كرد: با همت و همراهي مردم و حمايت مسوولان، روند توسعه در خراسان رضوي نيز همگام با ساير استان هاي كشور طي سال هاي پس از انقلاب، از رشد قابل توجهي برخوردار بوده است.

وي افزود: اين استان كه يكي از پهناورترين استان هاي شرق كشور به شمار مي رود، هشت درصد جمعيت كشور را در خود جاي داده و با توجه به مزيت هاي منطقه اي و ظرفيت ها و استعدادهاي موجود، يكي از قطب‌هاي كشاورزي ايران اسلامي و خطه ای صنعتي، معدني به شمار مي رود.

استاندار خراسان رضوي گفت: توليد ناخالص داخلي استان، سالانه بيش از 200 هزار ميليارد ریال است كه 65درصد آن از سوی بخش خدمات، 13درصد بخش كشاورزي و 22 درصد دیگر حاصل تلاش بخش صنعت خراسان رضوی است.

وي عنوان كرد: علي رغم وجود 832 كيلومتر مرز مشترك با كشورهاي همسايه كه از عدم استقرار دولت مقتدر در كشورشان رنج برده و با چالش هاي امنيتي رو به رو هستند، به مدد حضور فعال نيروهاي امنيتي، انتظامي و مرزباني استان، شاهد وجود يكي از امن ترين مرزهاي كشور در اين خطه هستيم.

فروزان مهر با بیان اینکه وجود اين مرزهاي مشترك، خراسان رضوي را به دروازه ورودی كشورهاي حوزه آسياي ميانه تبديل كرده، تصريح كرد: ترانزيت كالا از اين نقطه، داراي مزاياي منحصر به فردي از جمله سهولت در صادرات و سرعت و صرفه اقتصادی در جابه جایی کالا مي باشد.

استاندار خراسان رضوي گفت: وجود بازارچه های مرزي و مناطق ويژه اقتصادي در مرزهاي استان باعث شده تا مبادلات مرزي از رونق بالايي در اين مناطق برخوردار باشد كه می توان در جهت توسعه صادرات غيرنفتي کشور، از این ظرفيت بهره برداري مطلوبي داشت.

وي با بيان اينكه تمامی برنامه ریزی های کلان مدیریتی استان در راستای توسعه همه جانبه مبتني بر مطالعات و متاثر از اسناد آمايش و توسعه است، افزود: با توجه به رويكرد دولت دهم در حوزه توجه به عدالت سرزميني و نقاط كمتر توسعه يافته، سیاست گذاری در بخش توسعه اقتصادي شهرستان ها، با مدنظر قرار دادن ظرفيت‌هاي موجود و متناسب با مزيت ها، انجام مي شود.

فروزان مهر تصريح كرد: براي تسريع در توسعه همه جانبه بخش هاي مختلف استان، بايد از حمایت مسوولان، به ویژه مجمع نمايندگان استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین تمامي ظرفيت‌هاي موجود بخش هاي مختلف اقتصادي اعم از خصوصي، تعاوني و دولتي و به كارگيري منابع و امكانات و نيروهاي انساني توانمند استفاده كرد.

استاندار خراسان رضوي با اشاره به ضرورت حذف بخشی نگري در مسیر توسعه استان، گفت: در ادامه این روند، می بایست با بکارگیری نگاه آمايشي در گستره سرزميني، شكاف موجود توسعه در خراسان رضوي و اثرات نامطلوب ناشی از آن را مرتفع و جبران نمود.

وي با تاكيد بر لزوم توجه ويژه به كلان شهر مشهد به عنوان پايتخت معنوي ايران، عنوان كرد: به منظور حل معضل حاشيه نشيني در استان، توسعه همه جانبه روستاها و توزيع متوازن اعتبارات و امکانات در این بخش و همچنين توانمند سازي و ساماندهي حاشيه نشينان، به طور جدي در دستور كار قرار گرفته است.

فروزان مهر در بخش ديگري از سخنان خود، از وجود بارگاه ملكوتي امام رضا(ع) به عنوان مهمترين ظرفيت استان و کشور ياد كرد و گفت: وجود مرقد مطهر اين امام همام باعث شده مشهد مقدس به طور خاص و استان خراسان رضوي به طور عام، كانون توجه مردم ايران و شيعيان و محبان اهل بيت(ع) در سراسر دنيا باشد.

استاندار خراسان رضوي افزود: تردد سالانه حدود 28 ميليون زائر كه بخشی از آن ها را زائران غيرايراني تشكيل مي‌دهند، باعث شد تا «معاونت هماهنگي امور زائران» در ساختار اداري استانداري خراسان رضوي به منظور ساماندهي امور شیفتگان و مشتاقان اهل بیت(ع) در استان و مشهد، پیش بینی شود.

وي با بيان اينكه ساختار اداری اين معاونت به استان ابلاغ شده، گفت: منتظر ابلاغ تشكيلات تفصیلی و پست‌هاي سازماني ذيل اين معاونت برای انجام ادامه کار هستيم.

فروزان مهر تاکید كرد: هم اكنون نيز موضوعات زائران در تمامي حوزه ها از طریق دستگاه های مسوول و بخش های مرتبط، به طور جدي پيگيري مي شود.

استاندار خراسان رضوي تاكيد كرد: تمامي اقدامات در حوزه زائر و زيارت، بايد به تعميق و گسترش فرهنگ رضوي(ع) در جامعه منجر شود.

فروزان مهر با اشاره به مصوبات كارگروه ملي زيارت، افزود: تصميمات خوبي در حوزه زائران با حضور رياست محترم جمهور گرفته شده است كه از جمله آن‌ها مي توان به اختصاص هشت دهم درصد از كل بودجه عمراني كشور به استان خراسان رضوي اشاره كرد.

وي در ادامه، با تاكيد بر آمادگي تمامي دستگاه هاي اجرايي براي استقبال از زائران در ايام نوروز، تصريح كرد: ذخيره سازي كالاهاي اساسي و مصرفی مورد نياز استان از ماه هاي گذشته به طور جدي دنبال شده و براي مصارف زائران و مجاوران در ايام نوروز، هيچگونه محدوديتي نخواهيم داشت.

استاندار خراسان رضوي در بخش پاياني سخنان خود، به موضوع برگزاري همزمان انتخابات رياست جمهوري و انتخابات شوراها در سال آينده اشاره كرد و گفت: نظام سلطه و استكبار از تمام توان خود براي غبار آلود كردن فضاي كشور در آستانه انتخابات استفاده كرده و با طراحي توطئه هاي مختلف، سعي در سلب روحيه نشاط و اميدواري از مردم ايران را دارند.

فروزان مهر تاكيد كرد: بصيرت و اگاهي مردم و تبعيت امت از امام و مقتدای خود، باعث می شود تا اين توطئه‌های شوم نظام سلطه نیز همچون گذشته خنثي شده و بی اثر بماند.

استاندار خراسان رضوي با بيان اينكه مردمي بودن ويژگي منحصر به فرد نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است، اعلام كرد: حضور پرشور و گسترده مردم در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن و اعلام حضور و همبستگي مردم با ولايت، خط بطلاني بر ياوه گويي دشمنان خواهد بود/س  .

برچسب ها: مردمی بودن ، نظام ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.