دبیر انجمن قطعه سازان با بیان اینکه در شرایط کنونی تولید مزیتی ندارد گفت: شرایط سخت کسب و کار در صنعت خودرو عامل افزایش قیمت های اخیر بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ساسان قربانی در برنامه شب گذشته پایش در خصوص عوامل افزایش قیمت خودرو اظهار داشت: از سال گذشته تا کنون ،ارزش پول ملی سه برابر کاهش یافته، قیمت ارز سه برابر شده ، همچنین  قیمت مواد اولیه مانند پارچه ، آلومینیوم ، مس ، فولاد و مواد پلیمری بکار رفته در صنعت خودرو سازی نیز چند برابر افزایش یافته است.


دبیر انجمن قطعه سازان در پاسخ به این سوال که چرا صنعت خودروی کشور نتوانسته همچون شرکت های خارجی پیشرفت کند گفت : ما نباید خود را با یک کشور پیشرفته صنعتی مقایشه کنیم  چراکه شرایط کسب و کار در یک کشور پیشرفته صنعتی بسیار راحتر از شرایط کسب و کار در کشور ما است .

ساسانی ادامه داد: ما در شرایط سخت تحریم و محدودیت های بین المللی هستیم و غرب با تمام امکانات خود بسیج شده است که به تولید ما ضربه بزند.


وی افزود : دراین شرایط ، گشایش اعتبار با 130 درصد  انجام می گیرد ، یعنی تمام نقدینگی صنعت خودرو سازی  ، صرف گشایش اعتبار می شود.


دبیر انجمن قطعه سازان اظهار داشت: همچنین هم اکنون سود بانکی در دنیا 2 درصد است در صورتی که بهره بانکی در کشور ما 30 درصد است و این امر تولید کنندگان خودرو در فشار قرار می دهد.

وی تاکید کرد: اگر یکی از پارامترهایی که تولید کننده خودرو ما با آن درگیر است ،برای یک تولید کننده غربی اتفاق بیفتند و یک هفته ای ارزش پولش سه برابر کاهش یابد ، دیگر قادر به ادامه تولید نخواهد بود.


قربانی افزود: ما باید مشکلات کسب و کار خود را ببنیم ، چرا کسی نمی پرسد که گمرک و سیستم های کنترلی ما چه مشکلاتی برای خودروسازان به وجود آورده اند و همین شرایط سخت کسب و کار باعث افزایش قیمت خودرو شده است.

وی تاکید کرد:شکاف قیمت بازار و کارخانه ، خودرو را تبدیل به یک کالای سرمایه ای کرده و راهکار رفع این مشکل افزایش تولید است.

دبیر انجمن قطعه سازان خاطر نشان ساخت:برای افزایش تولید ابتدا باید محیط کسب و کار مناسب شودو گشایش اعتبار همانند گذشته شود و بانک ها همکاری بیشتری با صنایع داشته باشند./عب

برچسب ها: خودرو ، قیمت ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار