به گفته یک روانشناس دوستی های اینترنتی با وجود ماهیت مجازی آن و حضور شخصیت های کاذب در محیط الکترونیکی، یکی از عوامل نابسامانی در جامعه بوده و معضلات روانی و اجتماعی فراوانی را به همراه خواهد داشت.


فدایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دوستی های مجازی به نوعی زندگی دوم مخفی محسوب می شود گفت: این دوستی ها به دلیل ماهیت مجازی و حضور شخصیت های کاذب در محیط اینترنتی به شدت زندگی بشریت را تهدید می کند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان به خصوص کسانی که دچار کمبود محبت و افراد گوشه گیر و خود کم بین هستند در معرض چنین دوستی هایی قرار می گیرند اذعان داشت: کم تحرکی، ارضای آنی، گمنامی و این ایده که در اینترنت تماس بدنی وجود ندارد، باعث گرایش بسیاری از افراد به سمت دوستی های اینترنتی شده است.

فدایی در ادامه با هشدار به افراد مبنی بر اینکه بسیاری از افراد برای سرگرمی و سوء استفاده های اخلاقی وارد فضای مجازی می شوند اظهار داشت: افسردگی، سرخوردگی، بی اعتمادی نسبت به افراد حتی در عالم واقع، پرخاشگری، سلب آرامش، آزادی و هدف ایجاد وابستگی های کاذب، فرار از خانه، خودکشی، افزایش دوستی های خیابانی از شایع ترین آسیب های دوستی های اینترنتی به شمار می آید.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین معضلات دوستی های اینترنتی، ازدواج های اینترنتی است تصریح کرد: طبق آمار ارائه شده 90 درصد از این ازدواج ها با آسیب طلاق مواجه هستند.

فدایی در خاتمه ضمن تأکید بر اینکه اینترنت و چت روم تأثیر انکار ناپذیر بر روی آسیب های اجتماعی روانی جامعه خواهد داشت افزود: الفاظ و جملات بسیار زشت و شرم آور، فحاشی و انتشار پیام های شرک آور جنسی و ترویج بی حیایی، بخش لاینفک صداهای قابل استماع در چت روم هاست./ز

برچسب ها: ناکامی ، مجازی ، دوستی ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار