گفتگوي اختصاصي باشگاه خبرنگاران با علي دايي؛

دایی: کاندید ریاست AFC شوم، بیشترین ضربه را از داخلي ها می خورم

سر مربی تیم فوتبال راه آهن اظهار داشت: معتقدم هر کسي دوست دارد ترقي کند، اما در مورد رياست کنفدراسيون آسيا من بيشترين صربه را از برخي خودي ها مي خورم.

علی دایی سر مربی تیم راه آهن در گفتگو با خبرنگارورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در کسب افتخارات گذشته ام خدا نقش اول را داشته و  مردم  سهم به سزائي  را به عهده گرفته اند . اما با توجه به جو حاکم  مطمئن هستم اگر بخواهم براي رياست کنفدراسيون آسيا نامزد شوم از به ظاهر دوستان داخلي ضربه مي خورم.
 
 
**نمي خواهم زير بليت کسي باشم

سر مربی راه آهن درمورد اينکه با توجه به حضورش در کمیته فنی فیفا و شرکت در مراسم گالا 2012 چرا تمایلی به  انجام کارهای مدیریتی در سطح اول فوتبال ایران ندارد، اظهار داشت: اولا که من 7-6 سال است  به مراسم فیفا دعوت می شوم . اما شرایطی که فوتبال ما دارد  و اينکه مسائل غير ورزشي با آن اختلاط پيدا مي کند اجازه  نمي دهد رغبتي به مدیریت پيدا کنم.
دوست دارم همیشه مستقل عمل کنم و نمي خواهم  زیر سایه کسی باشم به خاطر همین است که به کار مدیریتی رو نمی آورم.


 
** کاندید ریاست AFC‌ شوم از آدم های خودمان ضربه می خورم
 
وی در در ادامه افزود : قبول پست های بزرگی مثل رياست کنفدراسيون آسيا مطمئنا یک حمایت ملی  را احتیاج دارد . من مطمئن هستم اگر علی دایی برای ریاست afc  ثبت نام کند،  بیشترین ضربات را از داخلی ها می خورد . متاسفانه در يک فرهنگ بد که داریم ، نمی توانیم  پیشرفت همدیگر را ببینیم . شاید باور نکنید اما خیلی  وقت ها تصمیمهايي داشتم که به خاطر نبود همين عزم ملي در حمایت ملی پشيمان شدم . دنيا را ببينيد که از بکن بائر گرفته تا میشل پلاتینی با يک حمايت ملي توانسته اند نقاط ضعف خود را تقویت کنند. شاید حرف های من به مذاق خیلی ها خوش نیاید .  به هیچ عنوان دوست ندارم دنبال کاری بروم که شکست بخورم . همیشه دنبال کاری رفته ام  که در آن موفق بوده ام .  اگر روزی ببینم که موانع فعلي برطرف شده مطمئن باشید که در انتخابات ریاست AFC  شرکت می کنم .



** حقانیت آدم ها یک روزی ثابت می شود

 وی در ادامه تصریح کرد: من با خيلي از حسادت ها و دروغ ها کنار مي آيم زيرا خود را با فکر کردن به آنها در گير نمي کنم .در يک مقطع خاص ممکن است ناراحت شوم اما بعد از مدتي بي اهميت مي شود .  اصلا به نامهربانی هایی که در تیم ملی  به من شده ، فکر نمی کنم  زيرا  همگي مسائل فراموش شده است و هم اکنون خیلی اتفاقات با گذشت زمان  بر مردم روشن شده است.
 
 
** خودم را اسطوره نمی دانم خدمت گزار مردم هستم

 سرمربی راه آهن در مورد اینکه آیا در کشور ما برخورد درستی با اسطوره ها می شود،‌ اظهار داشت:  من خودم را اسطوره نمی دانم که در مورد اين سوال نظر بدهم ،  من خدمت گذار مردم هستم . اما بسيار ديده مي شود که ما قدر خدمت گزارانی که به این مملکت خدمت کرده اند را ندانسته ایم.


 
** برخي مطالب برایم جالب است

وی تصریح کرد: از اینکه روزنامه ها به زندگی شخصی ام بپردازند ناراحت نمی شوم اما گزارش هایی که می نویسند را اصلاً قبول ندارم یکی از روزنامه ها مرا ثروتمندترین ورزشکار ایران معرفی کرده بود، من آنقدر دارم که محتاج کسی نشوم .  اگر بتوانم در طول ماه دست یکی دو نفر را بگیرم  خوشحال مي شوم . من بعد از این همه سال ، 3 ماه قبل توانستم خانه بخرم  . نمی دانم گزارش هایی که چاپ می شود از کجا می آید . تمام حساب های بانکی من کاملاً مشخص است . خدا را شکر می کنم که  حداقل ننوشته اند که مثلاً‌ از راه دیگر به دست آورده ایم . 

سرمربی راه آهن اظهار داشت: بعضی مواقع یک سری مسائل را در روزنامه ها از قول خودم می خوانم که برایم جالب است که چه مصاحبه ای کرده ام . با اينکه زیاد روزنامه نمی خوانم ولي مطالب آن ها مفرح  است که با عث مي شود ما سر ذوق بياييم .


 
**حسرت نمی خورم زيرا با مردم رو راستم

وی در ادامه گفت: نمی شود گفت که حسرت نظم و انضباط فوتبال آلمان را در مقایسه با فوتبال خودمان می خورم . مطمئناً نظم و انضباط آلمان را اصلاً نمی شود با اینجا مقایسه کرد .اما باید از آنها درس بگیریم و بتوانیم در کشور خودمان از آن استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا راز خاصی در زندگی علی دایی هست که بخواهد آن را رسانه ای کند گفت: راز خاصی ندارم ، اما اگر  مسائلي هست و رسانه اي نشده هميشه بين من و خدا مي ماند.
هميشه با مردم رو راست بوده ام و مي مانم.

 
** براي تيم ملي معجزه نمي شود
 
 دایی در ادامه  گفت: هم اکنون  کار شاقی برای صعود تیم ملی به جام جهانی نمی شود انجام داد . باید از  4 سال قبل که نتوانستیم به جام جهانی صعود کنیم ، شروع می کردیم که برنامه ريزي کنيم . با اين حال آرزوی  من صعود  به جام جهاني است . مطمئنم اگر خدا بخواهد حضور در جام جهاني شدني است .


 

** سهمیه آسیا را می خواهیم
سر مربی تیم راه آهن در پاسخ به این سوال که  آيا کسب سهمیه آسیا را نشانه گرفتید گفت: به توانایی بچه های تیم اعتقاد دارم و مطمئنم که این کار شدنی است . تمام سعی مان کسب سهمیه آسیا است و دنبال این هدف می رویم چون هدف گذاری مان را انجام دادیم .
 
وی تصریح کرد: نتیجه گیری و خوب بازی کردن ما بدون حمایت مالکان و مدیران باشگاه راه آهن اصلا امکان پذیر نیست.خدا را شکر تا اینجای کار به نحو خیلی خوبی هم من و هم تیمم  حمایت شده اند.


وي افزود : در نيم فصل اول ما با شرايط خاصي شروع کرديم تمرينات راه آهن 5 روز مانده بود به آغاز ليگ شروع  شد و خدا کمک کرد در نيم فصل اول نتايج خوبي بگيريم حتي در بعضي بازي ها که حقمان برد نبود در دقايق آخر نتيجه خوبي گرفتيم ، ما در آغاز نيم فصل دوم که چند بازيکن مصدوم هم داشتيم با انجام کارهاي تاکتيکي نتايج خوبي بدست آورديم./با

گفتگو از: مهدي نوري

 
برچسب ها: دایی ، فدراسیون ، اسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار