استاندار آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی 439 پروژه عمرانی در سراسر آذربایجان‌غربی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه وحید جلال‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استانی که در محل سالن جلسات ساختمان جدید استانداری ترتیب یافت، اظهار داشت: دهه فجر انقلاب اسلامی باید به‌عنوان مهم‌ترین دوران انقلاب اسلامی نزد مردم و مسئولان گرامی داشته شود.

وی افزود: این ایام به‌عنوان نقطه افتخارات ایران اسلامی شناخته می‌شود که همین امر دلیلی بر اهمیت دهه فجر و رابطه مستقیم دوران انقلاب با اسلام است.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به طرح‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر سال ‌جاری، عنوان کرد: در این ایام طرح‌های عمرانی و اقتصادی متنوعی برای افتتاح و بهره‌برداری آماده شده که بیش از 439 مورد پروژه عمرانی را شامل می‌شود.

وی ابراز داشت: اعتبار این طرح‌ها بالغ بر 6 هزار و 900 میلیارد ریال بوده و توسط مسئولان استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

جلال‌زاده با تاکید بر هدف مسئولان استانی در بهره‌برداری از طرح‌ها خاطر نشان کرد: این طرح‌ها در راستای اتمام پروژه‌های ناتمام بوده و امید است با افتتاح آن‌ها شاهد تسریع در روند اجرای پروژه‌های مختلف باشیم.

وی با اشاره به این نکته که پروژه‌های مربوط به مسکن مهر و نوسازی مدارس در داخل طرح‌های عمرانی دهه فجر قرار ندارند، تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل 6 هزار و 91 واحد مسکن مهر و 314 مورد بازسازی مدارس است که در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اما جزو آمار طرح‌های این دهه قرار ندارند.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در این ایام در صورت حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شاهد کلنگ‌زنی فروشگاه اتکا در پلدشت خواهیم بود که در صورت عدم حضور این مسئول توسط مسئولان استانی این اقدام انجام خواهد شد.

وی در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: در میان شهرستان‌های آذربایجان‌غربی بیشترین بخش افتتاح‌های دهه فجر به ارومیه اختصاص دارد که با 85 پروژه و 126 میلیارد تومان بیشترین سهم‌ها را به خود اختصاص داده است.

جلال‌زاده خاطرنشان کرد: فشارها و تحریم‌های دشمنان علیه نظام اسلامی نتوانسته موجب عقب‌نشینی مسئولان شود و به این ترتیب شاهد افزایش فعالیت‌ها و بهره‌برداری از طرح‌های جدید هستیم.

وی بهره‌برداری از طرح‌های مهر ماندگار را منوط به تحقق اعتبارات این طرح‌ها دانست و خاطر نشان کرد: پروژه‌های مهر ماندگار با توجه به سیاست دولت در راستای تحقق شعار عدالت‌محوری بود، اما به‌دلیل کمبود بودجه عمرانی در سال‌جاری با برخی مشکلات مواجه شده که البته این کمبودها دلیل کم‌کاری نبوده و تمام پیمانکاران و دولتمردان مشغول پیگیری این طرح‌ها هستند.

استاندار آذربایجان‌غربی در پایان بیان داشت: دهه فجر فرصتی برای ادامه دادن راه شهدای انقلاب و پیروی از رهنمودهای بزرگان انقلاب است که باید به همین دلیل مورد توجه بیشتری قرار گیرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.