عضو شوراي مركزي جبهه پايداري، انتخابات رياست‌جمهوري را انتخاباتي براي انتخاب فرد اصلح و فارغ از گرايشهاي سياسي دانست.

فاطمه آليا نماينده مردم تهران در مجلس و عضو شوراي مركزي جبهه پايداري در گفتگوي تفصيلي با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران به بيان ديدگاههاي خود پيرامون انتخابات رياست جمهوري 92، فلسفه شکل‌گيري جبهه پايداري، برنامه‌هاي انتخاباتي اين جبهه براي سال 92، حضور اصلاح طلبان در انتخابات سال آتي و جريان انحرافي پرداخته كه بخش اول اين گفتگوي 3 ساعته را در ذيل مي‌خوانيد:


انتخابات رياست جمهوري، انتخاب اصلح  و فارغ از گرايشهاي سياسي است


آليا در ابتداي اظهاراتش درباره فضاي انتخابات رياست جمهوري يازدهم و اينکه اين انتخابات چند‌قطبي خواهد بود، گفت:  اگر بخواهيم در يک نگاه کلي انتخابات آينده را ارزيابي و يا پيش‌بيني کنيم، بايد 32، 33 انتخابات گذشته را بررسي کنيم، ضمن اينکه انتخابات گذشته دست‌مايه خوبي براي مردم بوده، تجربه، اطلاعات و شم‌سياسي مردم به لحاظ توجه به معيارها، توجه به کارآمدي و اينکه براي هر انتخاباتي چه ويژگي‌هايي لازم است، سبب پختگي مردم به لحاظ سياسي شده است.

وي در ادامه افزود: بنابراين از نظر عقلاني هم  ما مي‌توانيم بگوييم، اگر کسي يک کاري را سي و سه بار انجام داده باشد و يا در انتخابات رياست جمهوري، حداقل 10 بار رئيس‌جمهور انتخاب کرده باشد، بنابراين به لحاظ اطلاعات و تحليل سياسي خيلي از موارد برايش آشکار شده است.

نماينده مردم تهران با بيان اينکه انتخابات مجلس شوراي اسلامي نشان داد که فضاي سياسي جمهوري اسلامي ايران به آن مرحله از پختگي رسيده که ديگر به دنبال قطب و جناح چپ و راست نباشد، تصريح کرد: مردم در حال‌حاضربه لحاظ سياسي به جايگاهي رسيده‌اند که به دنبال اصلح هستند، يعني امکان دارد اين رقابت را مردم در يک سليقه فکري ببينند و خيلي براي آنها فرق نکند که چند کانديدا با يک عنوان وارد صحنه انتخابات مي‌شوند، از نظر مردم ممکن است عنوان يکي باشد اما بحث ملتزم بودن، معتقد بودن و وفادار بودن به آرمانهاست که اولويت دارد.

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري ادامه داد: به طور مثال در جبهه اصولگرايي که چند دوره موفقيت در انتخابات مجلس شوراي اسلامي، خبرگان، رياست جمهوري وشوراهاي اسلامي به آنها تعلق داشته، قدم به قدم که مردم جلوتر آمدند، متوجه شدند که اصولگرايان يک بحث است و اصولگرايي و تفکر اصولگرايي چيز ديگري است، تفکر اصولگرايي مبتني بر يک سري اصول است و مردم به کساني اين مدال را مي‌دهند که به آن اصول پايبند باشند، معني‌ تفکر اصولگرايي آن است كه فرد طي حرکت، اصول را معامله نکند و اين در حاليست که برخي مواقع مردم ديدند که بعضي‌ها در جريان حرکت معامله کردند، يعني در برخي مواقع از تفکر اصولگرايي کوتاه آمدند و در بعضي مواقع از آن عقب‌نشيني کردند، بنابراين تفاوت است بين تفکر اصولگرايي و اصولگرايان.

آليا تصريح کرد: ممکن است فردي در جامعه با عنوان اصولگرا شناخته شود، اما گاهي در پايبندي به اصول، مباني و ارزش‌هاي اصولگرايي تزلزل داشته باشد که ما بروز و ظهور اين موضوع را بيشتر در معاملات سياسي مي‌بينيم، به عبارت ديگر همان موضوع سياست يعني قدرت اينجا مطرح مي‌شود.

نماينده مردم تهران با بيان اينكه بايد ديد كه در تفکر اصولگرايي جايگاه قدرت کجاست، گفت:  آيا در اين تفكر  قدرت هدف است يا وسيله، آيا وسيله‌اي براي خدمت است، البته خدمتي که جوهره آن پيشرفت اسلام باشد، يا دستيابي به يک سري امکانات حکومتي، در تفكري كه  قدرت هدف  باشد، بحث معامله پيش مي‌آيد و فرد از تفکر اصولگرايي عدول مي‌کند، لذا بنده انتخابات آينده را انتخاب اصلح مي‌دانم، يعني ممکن است در مجموعه اصولگرايان نيز مردم به دنبال اصلح باشند، بنابراين در اين روند تکاملي، انتخاب اصلح پررنگ‌تر از گرايش‌هاي سياسي کانديداها است.


ورود زودهنگام به مصاديق انتخاباتي، مغاير با فضاي خدمت‌رساني است

عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري در ادامه با اشاره به برنامه‌هاي اين جبهه براي شرکت در انتخابات رياست جمهوري نيز اظهار داشت: جبهه پايداري ورود زودهنگام به بحث مصاديق انتخاباتي را براي فضاي خدمت‌رساني کشور مضر مي‌داند، لذا در حال تدوين معيارهاي يک کانديداي اصلح است و زماني که ثبت نام رسمي نامزدها فرا برسد و يا افرادي که در معرض کانديداتوري هستند رسما حضور خود را اعلام کنند، جبهه پايداري معيارهاي تدوين شده را با نامزدها تطبيق خواهد داد.

وي با تاکيد بر اينکه در حال‌حاضر اولويت مسائل کشور مربوط به بحث گراني و معيشت است، ورود زودهنگام به عرصه انتخابات را مضر دانست و تصريح کرد: اظهارنظر برخي افراد براي آمدن و يا نيامدن براي تحت‌تاثير قرار دادن فضاي جامعه است تا عکس‌العمل مردم را بسنجند و يا با تشکيل برخي ائتلاف‌ها به دنبال ظرفيت‌سازي هستند، يعني يک ظرفيتي مي‌سازند و در اختيار ديگري مي‌گذارند، حال اين سوال مطرح مي‌شود که در قبال اين ظرفيتي که مي‌دهند چه چيزي مي گيرند؟ به عقيده بنده اين اقدامات نيز در واقع در  همان عرصه معامله تعريف مي‌شود.


فلسفه شکل‌گيري جبهه پايداري، احيا و تقويت گفتمان حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامي بود

نماينده مردم تهران در ادامه با طرح اين مطلب که اگر بخواهيم صحت و سقم هر موضوعي که به جبهه پايداري نسبت داده مي‌شود را دريابيم، بايد به فلسفه شکل‌گيري و خواستگاه جبهه پايداري برگرديم، گفت: جبهه پايداري از ابتدا براي ورود به صحنه انتخابات به صحنه نيامد، بلکه احساس مي‌کرد در اين مقطع از تاريخ، احياء و تقويت گفتمان حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامي يک ضرورت است، مخصوصا اينکه دشمنان نظام يک پروژه‌ها و برنامه‌هايي براي فروپاشي نظام تدارک ديده بودند که اين پروژه‌ها در قالب فتنه براندازي سال 88 و يا در قالب افراد نفوذي در بدنه دولت خود را نشان داد.

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري تصريح كرد: بنابراين در مقطعي که فتنه به وجود آمد يک شبهه‌افکني‌هايي نيز براي مردم ايجاد شد، که مثلا انقلاب اشکال پيدا کرده است و چرا بعضي ياران انقلاب به گونه ديگري رفتار مي‌کنند و فردي که چند سال پيش ياري از ياران اين انقلاب بود و يا قبل از آن انقلاب به خاطر پيروزي ا نقلاب سختي‌هاي بسيار کشيده، چه اتفاقي افتاده که تغيير رفتار داده؟

وي ادامه داد: با توجه به اتفاقات رخ داده در سال 88 طبيعي بود که مردم متوجه ريزش‌ها و رويش‌ها بشوند، همان‌طور که درختي که در حال رشد است و اين در طبيعت رشد قرار دارد که برگ‌هايي جديد دربياورد و يک زماني هم بنابرهر دليلي ريزش‌هايي داشته باشد، لذا اين مسائل نياز به تبيين داشت که مي‌بايست از طريق فضاي گفتماني تبيين مي‌شد، بر اين اساس جبهه پايداري اين ضرورت را احساس کرد، يعني وجود يک مجموعه در تقويت و احياء گفتمان اسلامي، گفتمان حضرت امام (ره) احساس شد و طبيعي است که در اين مسير حرکت اگر در يک مقاطع فرعي به انتخابات نيز برسيم، قطعا مردم انتظار دارند که كساني که گفتمان انقلاب اسلامي را ترويج مي‌کنند در انتخابات نيز روشنگري كنند.


عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري اظهار داشت: لذا در مقطع انتخابات ويژگي‌ها، معيارها و ضرورت‌ها را تبيين خواهيم کرد و اگر هم توانستيم از افرادي که با اين معيارها انطباق داشته باشند حمايت مي‌كنيم، اولين نمونه اين موضوع را ما در انتخابات مجلس نهم شوراي اسلامي ديديم که جبهه پايداري گفتمان‌سازي خود را کرد و در زمان انتخابات نيز معيارها خود را مطرح کرد، البته در همان زمان که صحبت ازاتحاد با جبهه متحد اصولگرايي بود و مدام مطرح مي‌شد که چرا جبهه پايداري در فرمول جبهه متحد قرار نمي‌گيرد.

نماينده مردم تهران با تاکيد بر اينکه اساس اين نيست که ما به هر وسيله‌اي به قدرت برسيم، گفت: ما قرارمان اين است که با مردم صادق باشيم، مردم نمي‌گويند شما که به لحاظ گفتماني، مباحث، مواضع سياسي و بين‌المللي با هم اختلاف نظر داريد، حالا براي اينکه به قدرت برسيد  چگونه همه اختلافات را کنار گذاشتيد و يکي شديد.
.
نماينده مردم تهران در ادامه تاكيد كرد: البته علي‌رغم عدم اتحاد با جبهه متحد اصولگرايي در جريان وحدت  نيز تفرقه ايجاد نکرديم.

 


کارگروه تدوين برنامه  دولت يازدهم  در جبهه پايداري

عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري در ادامه درباره  فعاليت‌هاي انتخاباتي جبهه پايداري گفت:   در حال‌حاضر جبهه پايداري بحث تدوين برنامه دولت آينده را در دستور کار خود دارد كه بر اين اساس هر فردي که به عنوان منتخب مردم در دوره رياست جمهوري يازدهم انتخاب شد و حکم رياست جمهوري وي مورد تنفيذ مقام معظم رهبري قرار گرفت،. برنامه دولت يازدهم به وي تقديم مي‌شود.

كارگروه تدوين معيارهاي نامزدها

وي  در ادامه افزود: همچنين کارگروهي در حال تدوين معيارهاي نامزد انتخابات رياست جمهوري يازدهم هستند تا هنگامي که مصاديق مطرح شد با نامزدها تطبيق دهند.

وي تاکيد کرد: البته معيارهاي جبهه پايداري زماني به مردم اعلام مي‌شود که يا زمان ثبت نام باشد و يا از نظر مقام معظم رهبري ورود زودهنگام تلقي نشود.

آليا همچنين تصريح کرد : بنابراين جبهه پايداري تدوين معيارهاي نامزد انتخابات رياست جمهوري و برنامه تدوين دولت يازدهم را در دستور کار خود دارد، اما تا کنون وارد مصاديق نشده و ستاد انتخاباتي خود را فعال نکرده است، هر چند ممکن است در زمان مناسب کانديداي موردنظر خود را معرفي کند و يا اينکه از نامزدهاي معرفي شده افرادي را حمايت کند.


 اسفند ماه، زمان نهايي‌شدن تدوين برنامه دولت يازدهم

عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري با بيان اينکه کارگروه‌هاي تخصصي جبهه پايداري در حوزه‌هاي سياسي،اقتصادي، فرهنگي،‌اجتماعي و سلامت فعال هستند، تصريح کرد:  افراد با تجربه و متخصص در اين کارگروه‌ها در حال تدوين برنامه دولت يازدهم هستند و قطعا تيم تدوين برنامه دولت يازدهم تا پايان سال کار خود را به اتمام خواهند رساند که البته پس از جمع‌بندي، مباحث بايد به تاييد شوراي فقهي که در راس جبهه پايداري قرار دارد  برسد.


شوراي فقهي، سرمايه عظيم جبهه پايداري است/ تصميمات جبهه را شوراي فقهي تاکيد مي‌کند


وي در ادامه با بيان اينکه  در اساسنامه جبهه پايداري محوري‌ترين نقش را شوراي فقهي بر عهده دارد و تصميمات جبهه بايد به تاييد اين شورا برسد، گفت: آيت الله مصباح يزدي و آيت الله خوشوقت و علماي ديگري که در محضر آنها گزارش مي‌دهيم عضو شوراي فقها هستند، که جايگاه اين شورا نيز مشخص است، ازآنجا كه  قدرت و سياست موضوعات پيچيده‌اي است، حتما بايد مردان الهي در ا ين حرکت باشند تا ما به عنوان يک ظرفيت و سرمايه در مسير حرکت خود با اين بزرگان مشورت کنيم.

عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري با بيان اينکه ملاقات‌هاي مستمري با اين بزرگان انجام مي‌شود، تصريح کرد: در اين نشست‌ها اين بزرگان همواره از مسئوليت‌ها، راهي که پيش‌رو داريم و انتظاراتي که خداوند از ما دارد و مسئوليت‌هايي که در قبال حکومت داريم و اينکه لازم است همه کارهايمان الهي باشد صحبت مي‌کنند.

نماينده مردم تهران تصريح کرد: اين علما و بزرگان با تذکرات هوشمندانه خود حرکت را حرکتي معنوي مي‌کنند.


 جبهه پايداري هيچ گونه ورودي به مصاديق انتخاباتي نداشته است

نماينده مردم تهران درباره شائبه‌هاي مبني بر بررسي کانديداتوري سعيد جليلي در جبهه پايداري نيز اظهار داشت: صادقانه عرض مي‌کنم که جبهه پايداري تا کنون به مصاديق انتخاباتي ورود نداشته و طرح اين گونه مسائل گمانه زني‌هايي است که ديگران مي‌کنند.


 ويژگي کانديداي اصلح از نگاه جبهه پايداري

آليا در ادامه در خصوص ويژگي‌هاي کانديداي اصلح از نگاه جبهه پايداري نيز اظهار داشت: تبعيت محض از ولايت فقيه، توجه و اعتقاد به ارزش‌هاي اسلامي و ترويج مباني ارزش‌هاي اسلامي و استکبار ستيزي از جمله سه محور کلي در انتخابات کانديداي اصلح است که هر يک از اين مباحث جاي بحث دارد ضمن اينکه ساده زيستي، تلاش براي عدالت گستري و برنامه مدون براي ارتقا سطح رفاه مردم  را مي توان از ديگر ويژگي‌هاي کانديداي اصلح عنوان كرد.

وي همچنين تصريح کرد: هنگامي که معيارها به صورت کامل آماده شد و در اواخر سال که موضوع مصاديق جدي‌تر  مطرح شود، دو رويکرد را دنبال مي‌کنيم، رويکرد اول اين است که در زمان انتخابات جبهه پايداري نامزدي را بدور از بحث ائتلاف و اتحاد،‌اصلح ببيند و با معيارها بسنجد اما رويکرد دوم ما اين است که اگر نامزد اصلح در مجموعه جبهه پايداري وجود داشت، نامزدمان را معرفي کنيم.


 پيش‌بيني کانديداتوري بيش از 40 نفر در انتخابات رياست جمهوري يازدهم

عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري با بيان اينکه پيش‌بيني شده حدود 40، 50 نفر در انتخابات پيش‌رو کانديدا شوند، نيز اظهار داشت: براين اساس در نظر گرفتن سه معيار اساسي تبعيت محض ازو لايت فقيه، استکبار ستيزي ، اعتقاد و التزام به ارزش‌هاي اسلام و تلاش در جهت گسترش مباني اسلامي، همانند خط کشي عمل مي‌کند، كه براساس آن مي‌توانيم کانديداي اصلح را مشخص کنيم، البته اين ويژگي‌هاي مطرح شده غير از حداقلهايي است که در قانون اساسي آمده و شوراي نگهبان به لحاظ رجل سياسي، مدير و مدبر بودن مورد بررسي قرار مي‌دهد.

روايت آليا از حضور اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري يازدهم/ مانور اصلاح‌طلبان بر مشاركت سياسي راه به ناكجا آباد است


نماينده مردم تهران در ادامه اظهارات خود به بحث حضور اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري يازدهم اشاره کرد و گفت: اصلاح طلبان نتوانستند کارنامه خوبي بعد از قضيه سال 88 به مردم ارائه دهند، البته سال 88 به عنوان يک نقطه عطف است، در صورتيکه قبل از آن هم در يک تحليل تاريخي از دولت‌هاي پيشين، متوجه مي‌شويم که مردم رضايتي از اصلاح طلبان نداشتند.

وي با بيان اينکه اصلاح طلبان در عمل به شعارهاي خود عملکرد مثبتي نداشتند، افزود: در دوره‌اي که حاکميت از آن اصلاح طلبان بود آنان تمام انرژي خود را صرف توسعه سياسي و مباحثي مانند جامعه مدني و احزاب کردند و اين در حالي بود که به اقتصاد و عدالت توجهي نشد، بنابراين مردم با يک تحليل و جمع بندي مبتني بر عقلانيت اصلاح طلبان را کنار گذاشتند.

عضو فراکسيون اصولگرايان با تاکيد بر اينکه کارنامه اصلاح‌طلبان کارنامه قابل دفاعي نبود، تصريح کرد:‌ با توجه به عملکرد اصلاح طلبان مردم در يک انتخابات آزاد آنها را کنار گذاشتند که نهايتا در فتنه 88 که يک امتحان براي تاريخ انقلاب اسلامي و هم براي اصلاح طلبان بود، برخي از اصلاح طلبان در راس فتنه قرار گرفتند و عليه انقلاب اسلامي با بيگانگان همصدا و همانگ شدند.

نماينده مردم تهران ادامه داد: با توجه به مسائل پيش آمده در فتنه 88 و زماني که مسائل کاملا علني شد، مردم از شخصيت‌هايي که در راس فتنه قرار گرفته بودند خواستند که آنها مرز خود را با فتنه گران مشخص کنند که با سکوت برخي خواص نهايتا باعث شد خيلي از اصلاح طلبان در آن امتحان مردود شوند.

عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري با بيان اينکه اصلاح طلبان در حال حاضر به دنبال حل بحران رهبري در داخل احزاب و تشکل‌هاي خود هستند که تا کنون اين امر ميسر نشده است، گفت:‌بعد از موضع گيري‌هاي برخي از اصلاح طلبان در فتنه 88 اصلاح طلبان در تلاشند از بين خود احزابي با مواضع معتدل تر را به صحنه انتخابات وارد کنند که از جمله آن مي‌توان به طيف آقاي عارف اشاره کرد.

وي تصريح کرد: آقاي عارف در اين دوران با نشان ندادن مواضع افراطي از خود، در درگيري احزاب فتنه ورود پيدا نکرد و حتي به قول خودشان به ملاقات زنداني‌هايشان نرفت و زماني که صحبت از نامزدي وي در انتخابات پيش‌رو شد، آنها عنوان کردند ما  اصلا وي را  اصلاح طلب نمي‌دانيم، يا آقاي کواکبيان که يکي از احزاب اصلاح طلبي را دارد و در مجلس هم به عنوان نماينده اصلاح طلب حضور داشت، زماني كه صحبت از نامزدي وي مطرح مي‌شود، مي‌گويند ما هيچ کدام از اين دو را اصلاح طلب نمي‌دانيم و تنها در شرايطي در انتخابات حضور مي‌يابيم که آقاي خاتمي به انتخابات ورود کند، که آنها خود بهتر مي‌دانند ممکن نيست که شوراي نگهبان آقاي خاتمي را تاييد کند، بنابراين خود بهتر مي‌دانند که هيچ جايگاهي ندارند.

آليا در ادامه با بيان اينکه اصلاح طلبان در حال‌حاضر روي بحث مشارکت سياسي مانور مي‌دهند، اظهار داشت: اصلاح طلبان مي‌گويند، اگر تنها اصولگرايان به انتخابات ورود کنند تنور انتخابات گرم نمي‌شود و شر و شور انتخاباتي وجود نخواهد داشت، لذا نظام و مردم بايد يک چيزي هم به ما بدهند که ما وارد عرصه رقابت شويم تا انتخابات را پرشور کنيم و در واقع اصلاح طلبان خود را طلبکار مي‌دانند، البته طرح اين موضوعات شايد از يک طرف براي دلخوشي خودشان باشد و از سوي ديگر براي عوام‌فريبي مردم كه البته همانطور که در صحبت‌هاي قبلي عرض کردم مردم در حال‌حاضر به اين مرزبندي رسيده‌اند که توجهي به اين اسم وايسم‌ها نداشته باشند و فقط درصدند که مطمئن شوند کانديداها ولايت‌مدار هستند يا خير و آيا اين افراد در خط حل مشکلات مردم حرکت مي‌کنند.

عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري با بيان اينکه اصلاح طلبي تنها يک پوسته و اسم است، تصريح کرد: اصلاح طلبان تا کنون نتوانستند اصلاح طلبي را تعريف کنند و يا منشوري براي آن طرح کنند و با بحران رهبري و معرفي نامزدها متوجه‌اند، اما مردم ما مردم خوبي هستند و به نظر بنده بد نيست که اصلاح‌طلبان در فرصت پيش رو بار ديگر خود را امتحان کنند تا متوجه شوند تا چه اندازه وزن سياسي در بين مردم دارد.

 
مشاهده رگه‌هايي از فراماسونري در دولت دهم

عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس در ادامه به جريان انحرافي اشاره کرد و گفت:‌جريان انحرافي دو معني عام و خاص دارد، جريان انحرافي در معني عام، انحراف از مسير طي انقلاب اسلامي است که مختصات آن کاملا مشخص است از جمله بحث ارزش‌ها، حاکميت، بحث استقلال است و کساني که به نحوي از مسير اصلي انقلاب منحرف شوند در اين حيطه قرا رمي‌گيرند از جمله اين موارد مي‌توان به بحث مذاکره با آمريکا در اوايل انقلاب اشاره کرد که آقاي بازرگان مذاکره با آمريکا را مطرح کرد و اين در حالي بود که امام (ره) مي‌فرمودند، که تسخير لانه جاسوسي انقلابي بزرگتر از انقلاب اول بود و آقاي بازرگان اين قصه را بد دانست، لذا گر اين انقلاب با اين رهبر و اين موانع وجود داردف پس طرح موضوعاتي در خلاف علت‌هاي پيروزي انقلاب، عوامل حفظ آن، انحراف از بزرگراه و جادههاي انقلاب است.


وي با بيان اينکه ريزش‌ها در ايران اسلامي از آن کسي که از مسير اصلي انقلاب خارج شود، افزود: جاسوسي‌هايي مانند قطب‌زاده و بني‌صدر که خود را جزء خانوده انقلاب جا زده بودند و خود مردم به آنها جايگاهي داده بودند از جمله افرادي بودند که از مسير اصلي منحرف شدند که  انحراف از جاده ا نقلاب يعني سقوط و کسي نبود که از اين جاده خارج شود و مردم به آنها جايگاهي دوباره ببخشند.

نماينده مردم تهران تصريح کرد: در جريان شناسي انقلاب، ريزش‌ها همان کساني هستند که از مسير اصلي انقلاب منحرف شدند، البته  انحراف به معني عام هميشه و از صدر اسلام وجود داشته اما نحراف به معناي خاص از اوايل دولت دهم به وجود آمد.

عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري ادامه داد: دولت نهم به لحاظ خدمت‌رساني به مردم، وفاداري به شعارهاي انقلاب، ساده زيستي، توزيع عادلانه  ثروت ،  محرويت‌زدايي و سفرهاي ا ستاني مصداق اين فرمايش مقام معظم رهبري است که فرمودند دولت، دولت مجاهدت و تلاش است، اما از اوايل دولت دهم تحرکاتي در دولت پيدا شد که بروز  و ظهورش با اعلام بعضي مواضع مشخص شد، البته اين مباحث را کسي تا کنون نتوانسته در مورد شخص رئيس جمهور ببيند، چون نظام و مردم ما به گونه‌اي است که با کسي رودربايستي ندارند و اين از دستاوردهاي انقلاب اسلامي است که مردم تنها از خدا مي‌ترسند و زماني که انحرافاتي در شخصيتي ديده شود او را کنار مي‌گذارند.


آليا با اشاره به تعبير آيت‌الله مصباح يزدي که اظهار داشتند، يک رگه‌هاي از فرماسونري در دولت دهم مشاهده مي‌شود، تصريح کرد: موضع‌گيري برخي افراد در بدنه دولت در مورد رژيم غاصب اسرائيل و در حوزه فرهنگ مصداق کامل انحراف است و مردمي که اين‌قدر به اين دولت اميد بسته بودند، رخنه جريان انحرافي در بدنه دولت سبب شد که براي مردم شبهه ايجاد شود و مردم متحير شدند و از رئيس جمهور انقلابي انتظار يک تصميم عاجل و انقلابي داشتند، لذا اين مباحث باعث شد که يک مقدار مردم به لحاظ روحي و معنوي هزينه بدهند و در اين راستا عملکرد رئيس‌جمهور استکبار‌ستيز غيرقابل قبول بود که اتفاقا يکي از فلسفه‌هاي تشکيل جبهه پايداري هم تبيين اين موضوع براي مردم بود.

بخش دوم گفتگوي باشگاه خبرنگاران با آليا درباره مسائل بين‌المللي و هچنين اخبار مربوط به مجلس شوراي اسلامي در آينده نزديك منتشر خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: آلیا ، نماینده ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار