عبدالله بلم، مبلغ مسلمان بورکینا فاسویی و طلبه حوزه علمیه قم با تأکید بر ایجاد تحولی شگرف با انقلاب اسلامی ایران در جهان گفت:دنیا به این باور رسیده که دینداران می توانند دنیا را هدایت کنند و این پیام انقلاب اسلامی ایران است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، عبدالله بلم، مبلغ مسلمان بورکینا فاسویی و طلبه حوزه علمیه قم شب گذشته در آیین اختتامیه نخستین جشنواره تأثیر قرآن بر فرهنگ عمومی با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این ایام را به واقع و حقیقتا یوم الله خواند و نعمتی بزرگ خواند.

وی ویژگی الهی بودن انقلاب را مورد تأکید بیش از پیش قرار داد و گفت: نباید فراموش کنیم که این انقلاب، مردمی و الهی و شعار آن وحدت است و امروز بسیاری از انقلاب ها از جمله حرکت و خیزش مردم در مصر الهام گرفته از این انقلاب بوده و مقارن با همین روزها اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه دشمنان و استکبار امروز با اسلامی و اسلام مشکل دارند و مشکل آنها شیعه و سنی نیست و بزرگترین ترس و جنگ آنها نیز به همین وحدت اسلامی و همبستگی مسلمانان مربوط می شود گفت: اگر انقلابا ایران منهای اسلامی بود و تنها انقلابا ایرانی بود نه اسلامی بی شک دشمنان هیچ کاری نخواهندداشت اما اسلام است که دشمنان را می ترساند و تحریک می کند.

این مبلغ مسلمان همچنین با مطرح ساختن این سئوال که چرا دشنان امروز قرآن می سوزانند و به پیامبر اسلام توهین می کنند و هتک حرمت، پاسخ داد: به دلیل اینکه این دو مهم نماد اسلام اند پیامبر بهترین رهبر و قرآن بهترین راه و شیوه و سیاست و دین منهای سیاست وجود ندارد.

بلم، با صراحت بیشتر گفت: سیاست دشمنان دین منهای سیاست است امام مردم امروز می دانند و به وضوح فهمیده اند که دین واقعی، دین همراه سیاست، فرهنگ، عدالت و انسجام است.

وی برگزاری این محفل قرآنی پژوهی را نوعی شکرگزاری دانست و خاطرنشان کرد: امروز هرچه انجام می دهید بزرگ و سازنده است چرا که دنیا براین باور رسیده ایت که دین داران می توانند دنیا را هدایت کنند و این پیام بزرگ انقلاب اسلامی به بشریت است.

وی همچنین در خاتمه بار دیگر با موردتوجه قرار دادن موضوع وحدت و همبستگی اظهار داشت: اگر وحدت نباشد هیچ انقلابی شکل نمی گیرد و ما برای حفظ آرمان های انقلاب امروز بیش از گذشته نیاز به وحدت داریم./س

برچسب ها: دنیا ، دردست ، دیندارن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.