فرماندار شهرستان اردل، از موافقت وزارت نفت برای ایجاد تصفیه خانه آب اشامیدنی شهر سرخون شهرستان اردل خبر داد.

 فیروزخسروی گفت: این تصفیه خانه قرار است بر روی چشمه و منبع تامین آب اشامیدنی این منطقه ایجاد شود.
اهالی روستای سرخون، به دلیل آلوده بودن آب آشامیدنی به نفت، از ابتدای آذرماه پارسال از آب های بسته بندی شده و آب معدنی استفاده می کنند.
نشت نفت از تلمبه خانه گندمکار در نزدیکی چشمه تأمین آب روستاهای بخش میانکوه شهرستان اردل و دفن غیر اصولی لجن های نفتی این تلمبه خانه، چشمه تأمین آب آشامیدنی مردم روستا و آب مزارع پرورش ماهی این منطقه را آلوده کرده است.
نشت مواد نفتی در آب های منطقه سرخون شهرستان اردل، باعث آلودگی منابع آب آشامیدنی و خاک، آسیب های پوستی و گوارشی ساکنان منطقه و آلودگی مزارع پرورش ماهی و تلفات آبزیان شده و صدمات اقتصادی و زیست محیطی را به دنبال داشته است.
چشمه سرخون، با آبدهی 800 (هشتصد) لیتر در ثانیه، یکی از پرآب ترین چشمه های منطقه محسوب می شود که علاوه بر تأمین آب روستاهای بخش میانکوه در شهرستان اردل با بیش از بیست و پنج هزار نفر جمعیت منبع تأمین آب کشاورزی و توسعه شیلات است.
وی افزود: پس از بیش از یکسال از این حادثه، مدیر عامل شرکت لوله و مخابرات منطقه اصفهان، در نامه ای موافقت وزارت نفت با ایجاد تصفیه خانه آب در این منطقه را اعلام کرد.
خسروی اظهار داشت: در این نامه آقای کدیور، از مردم منطقه سرخون به دلیل تنگناهای معیشتی ایجاد شده برای آنان عذرخواهی کرده و خواستار اختصاص 150 متر مربع زمین برای ایجاد نصفیه خانه بر روی چشمه سرخون شده است .
وی خاطرنشان کرد: زمین مورد نیاز با مشارکت شورا ی اسلامی شهر سرخون و اهالی روستا اختصاص داده شد.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: در زیر دست چشمه سرخون، پنج مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت تولید حدود 100 تن ماهی در دوره شش ماهه وجود دارد که تعطیل شده اند./س

برچسب ها: تصفیه ، آب ، اشامیدنی ، اردل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.