در صنعت هوافضا تمامی ماهواره ها و فضاپیماهایی که کار کاوشگری را به عهده دارند نوعی ربات محسوب می شوند.

نوید مقصودی، کارشناس ارشد هوافضا در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: ماهواره خود نوعی فضاپیما است و ارتباط بین ماهواره و فضاپیماها بسیار نزدیک است و تغییر در هر کدام از آنها بر آن یکی نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت.

وی افزود: ماهواره در لغت به معنی جسمی به نام ماه است که در مداری مشخص به دور زمین و یا سایر سیارات منظومه ای مشخص در حال چرخش است همانند ویژگی قمر ماه که به دور زمین در حال چرخش است.

مقصودی اظهار داشت: فضاپیما یک وسیله دست ساز بشر است که در فضا حرکت و سفر می کند بنابراین ماهواره یک نوع فضاپیما محسوب می شود.

وی تصریح کرد: ماهواره ها دارای انواع کاربردهای زمینی هستند مانند مسائل مخابراتی، سنجش از دور، تصویربرداری و هواشناسی را انجام می دهند.

مقصودی عنوان کرد: فضاپیماها علاوه بر چرخش به دور زمین و سیارات بیشتر به کاوشگری و جمع آوری اطلاعات علمی می پردازند همانند ماهواره و کاوشگری که بر سطح مریخ فرود‌ آمده و به بررسی آنها مشغول است.

وی یادآور شد: تمام سیستم های هوافضا اعم از ماهواره، فضاپیما و ربات های کاوشگر همگی در این صنعت نوعی ربات هستند که برای دستیابی انسان به علم فضا و کهکشان ساخته شده اند./ح
برچسب ها: ماهواره ، هوافضا ، ربات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار