مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: هنر متعالی در جمهوری اسلامی ایران هنری برگرفته از خواست و مطالبه مردم است که چنین هنری ماندگار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور شرفی دیروز در جلسه بررسی مشکلات برنامه‌های فرهنگی، هنری در شهرستان نیر افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به چنین هنر اصیل توجهی ویژه شده و به دور از هرگونه گرایش به هنر شرق و غرب هنر اصیل ایرانی، اسلامی احیا شده که در این زمینه می‌توان برجسته‌ترین صحنه‌ها را خلق کرده و به نظاره نشست.

وی نمونه‌ای از این هنر احیا شده را هنر تئاتر بومی، سنتی با محوریت تکم در اردبیل اعلام کرد و گفت: با هدف پاسداشت این هنر اصیل اولین جشنواره استانی تئاتر تکم به میزبانی نیر برگزار می‌شود.

شرفی همچنین افزود:‌ در آستانه عید نوروز این جشنواره با هدف به نمایش گذاشتن هنر اصیل منطقه آذربایجان اجرایی می‌شود که از هم اکنون گروه‌های مختلف هنری برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند.

وی یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌ها و مؤلفه‌های برگزاری این جشنواره را احیای آداب و رسوم سنتی استان و تکریم و تعظیم به هنرمندان خلاق و مبتکر اعلام کرد و گفت: با هدف شناسایی استعدادهای هنری به ویژه تئاتر جمع‌آوری کارهای پژوهشی و تحقیقی و معرفی گروه‌های هنری تکم‌خوانی استان از برجستگی‌های محتوایی اولین جشنواره تکم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه به برگزاری موفقیت‌آمیز اولین جشنواره ترنم وحی، اشعار آذری با محوریت قرآن اشاره کرد و افزود: ما امسال تجربه خوبی را در برگزاری جشنواره‌های اولی داشتیم که انتظار می‌رود در سال‌های آینده این جشنواره‌ها با کیفیت و کمیت مطلوب ادامه پیدا کند./س

برچسب ها: اردبیل ، هنر ، اصیل ، برگرفته ، از ، خواست ، مردم ، است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.