معاون سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: جمع آوری و ساماندهی معتادان به عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است و شهرداری تنها برای کمک به این ستاد وارد عمل شد.

رضا جایگیری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: براساس قانون مبارزه با مواد مخدر و اصلاحیه آن مسئولیت کلیه امور اجرایی ساماندهی معتادان بی خانمان به عهده ستاد مبارزه مواد مخدر است.

وی تصریح کرد: جمع آوری، اسکان، بازپروری و حتی درمان و اشتغال زایی برای معتادین برعهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

جایگیری با اشاره به اینکه اواخر سال 90 ستاد مواد مخدر در شورای شهر جلسه ای را برگزار کرد افزود: در این جلسه قرار شد تا برای اینکه ستاد مواد مخدر کارش را بهتر انجام دهد شهرداری برای نگهداری معتادین فضاهایی را ایجاد کند.

جایگیری گفت: برای این کار یک لایحه تنظیم کرده ایم و به شورای شهر فرستاده ایم و تا اینکه این لایحه تصویب نشود کاری نمی توانیم انجام دهیم.

وی گفت: شهرداری وظیفه اي برای نگهداری با جمع آوری معتادان ندارد به همین دلیل نمی تواند ریالی بدون هماهنگی شورای شهر در این زمینه خرج کند.

معاون سازمان خدمات اجتماعی گفت: بیش از دو ماه است که لایحه به شورای شهر رفته اما هنوز جوابی نگرفته ایم و ستاد مواد مخدر باید خودش پیگیر شود چراکه برای ساخت یک اردوگاه جانمایی هم انجام داده ایم و مسئولیت ستاد نیز آن را دیده اند با تصویب لایحه و تأمین هزینه ها کار آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری وظیفه ای ندارد اما به وعده و قولی که داده عمل کرده و در صورت تصویب لایحه آن را عملی نیز می کند./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار