رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از توزیع بیش از یک هزار تن برنج خارجی در شهرستان های جنوبی آذربایجان غربی خبر داد.

عباداله اکبری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با بیان اینکه تا کنون بیش از 4 هزار و 700 تن برنج یارانه ای در استان توزیع شده است، افزود: 1 هزار و 164 تن از این مقدار برنج در اختیار مردم شهرستان های مهاباد، بوکان، سردشت، پیرانشهر و اشنویه قرار گرفته است.

وی سهم جمعیت شهرستانهای یاد شده از کل جمعیت استان را 20 درصد عنوان کرد و گفت: با توجه به تعداد جمعیت افراد این شهرستان ها، 224 تن برنج بیشتر از مقدار مصرف توزیع شده است.

اکبری اضافه کرد: بعد از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها و آزادسازی قیمت برخی از کالاهای اساسی و حامل های انرژی، سیاست هیئت محترم دولت مبنی بر توزیع کالا به صورت آزاد و بدون دخالت دولت و از طریق مشارکت بخش خصوصی انجام می گیرد.

وی ادامه داد: در شرایط بحران و کمبود کالا بر اساس سیاست دولت برخی از کالاهای اساسی مخصوصاً کالاهایی که با ارز مرجع وارد می شوند با اختصاص سهمیه از طرف وزارت متبوع از طریق سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها توزیع می گردد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه سهمیه جذب شده بر اساس آخرین آمار جمعیت شهرستان ها تقسیم بندی می شود، افزود: در حال حاضر تنها برنج خارجی توزیع می شود و این روند تا زمان تعدیل قیمت این کالا همچنان ادامه خواهد داشت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.