رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی غربی گفت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی 3 هزار و 140 واحد صنعتی و معدنی در استان به بهره برداری رسیده اند.

عباداله اکبری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه های صنعت و معدن، اظهار کرد: در حال حاضر 3 هزار و 212 واحد صنعتی و معدنی در استان فعالیت می کنند که 3 هزار و 140 مورد از این واحدها پس از پیروزی انقلاب اسلامی راه اندازی شده اند.

وی با بیان اینکه قبل از سال 1357 تنها 36 واحد صنعتی در آذربایجان غربی فعالیت می کردند، افزود: در این واحدها 5 میلیارد و 200 میلیون تومان سرمایه گذاری و برای 4 هزار نفر شغل ایجاد شده بود.

اکبری بیان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 811 واحد صنعتی باپروانه در استان فعالیت دارند که توانسته اند با سرمایه گذاری 7 هزار میلیارد تومانی برای 61 هزار نفر شغل ایجاد کنند.

وی همچنین تعداد معادن فعال استان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را 36 مورد عنوان کرد که با به کارگیری 205 نفر سالانه 280 هزار تن مواد معدنی استخراج می کردند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 401 معدن با ظرفیت تولید 14 میلیون تن مواد معدنی و ایجاد اشتغال برای 5 هزار نفر در استان فعالیت می کنند.

اکبری اضافه کرد: بهره برداری از 18 کارخانه تولید کنسانتره و میوه با ظرفیت تولید 90 هزار تن و همچنین بهره برداری از 4 کارخانه تولید سیمان با ظرفیت تولید 4 میلیون و 300 هزار تن مصداق بارزی از پیشرفت های صنعتی و معدنی استان پس از شکوفایی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.