رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صادرات بیش از 1 میلیون تن کالا طی 10 ماهه امسال از استان خبر داد.

عباداله اکبری در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه با بیان اینکه طی 10 ماهه امسال 1 میلیون و 138 هزار تن کالا از مبادی مختلف استان صادر شده است، افزود: ارزش کالاهای صادره بیش از 522 میلیون دلار می باشد.

وی اظهار کرد: صادرات کالا از استان طی 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد از لحاظ وزنی و 37 درصد از لحاظ ارزشی رشد یافته است.

اکبری رشد صادرات از استان را نشانگر غلبه بر دشمنان و ایستادگی در مقابل تحریم ها دانست و گفت: تحریم ها نه تنها مانع توسعه ما نشده است بلکه توانستیم با ایستادگی در مقابل آن، موجبات رشد صادرات غیر نفتی را فراهم آوریم.

وی همچنین بر مدیرت واردات کالا به استان، شناسایی ظرفیت های صنعتی و مشخص نمودن بازارهای هدف تأکید کرد.

اکبری در ادامه با بیان این مطلب که پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت های چشمگیری در حوزه های صنعت و معدن روی داده است، افزود: تا پایان سال 1357 فقط 8 طرح صنعتی با سرمایه گذاری 5 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 4 هزار نفر دراستان وجود داشت در صورتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی 2 هزار و 811 فقره طرح صنعتی با سرمایه گذاری 70 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 61 هزار نفر در حال بهره برداری می باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی یادآور شد: تعداد معادن فعال استان نیز با پیروزی انقلاب اسلامی از 36 فقره به 400 فقره و میزان استخراج اسمی از 280 هزار تن به 14 میلیون تن رسیده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.